Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Aruba

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

05 Juni 2010 | Aruba, Oranjestad

Om een uur of half 11 waren we op vrijdagochtend in het hotel (aan zee) waar onze kamer nog niet klaar was; we hebben toen maar vast gelunched aan het strand want om half 1 moesten we bij Imeldahof zijn, een kindertehuis waar in september een stagiaire van SPH naar toe gaat.
Gelukkig hadden we na de lunch (jawel, weer een salade)nog even tijd om ons op te frissen en we waren precies op tijd op onze afspraak waar we een rondleiding kregen door het tehuis dat uit de locaties Marijke, Irene, Margriet en Beatrix bestaat. Het zag er allemaal keurig uit met prachtige wandschilderingen en de begeleiding kwam vakkundig over. Sinds een paar jaar werken er niet alleen MBO maar ook HBOers wat de instelling een stuk aantrekkelijker maakt als stageplaats. De directrice, Dynia Abbath, gaat helaas naar Nederland omdat haar man daar minister van Aruba is geworden en zij dus andere verplichtingen gaat krijgen.
Na het bezoek aan Imeldahof ging Marius naar zijn afspraak en ik had even tijd om aan en in het zwembad bij te komen van de reis. Daarna kreeg ik van Marius de eerste rondleiding (hij heeft hier gewoond en weet alles van het eiland) en die hebben we afgesloten met een etentje in een restaurant op het water waar we de zon in de zee zagen zakken en allerlei soorten vissen konden zien zwemmen, springen en naar brood happen. Hoewel Marius zeer aangenaam gezelschap is miste ik op zo’n romantisch moment toch de aanwezigheid van Jolanda….

Vanochtend hebben we voor het ontbijt eerst een duik genomen in de Oceaan; het is heerlijk om steeds zomaar te kunnen zwemmen!
Na het ontbijt heeft Marius me een volgende rondleiding geven waarbij hij heel boeiend heeft verteld over de geschiedenis van het eiland.
Het is een eiland waar geen Antillianen wonen maar Arubanen en zij hebben vaak een lichte huidskleur. Alleen in Chocolate city (de echte naam ben ik even kwijt) zijn de mensen donker (en zelfs de kippen, ik zag er eentje met zwarte kuikentjes).
Het waait hier de hele dag en dat kun je zien aan de bomen die helemaal scheef gewaaid zijn en aan mijn haar dat alle kanten uitstaat! De temperatuur is zo rond de 30 graden en het is erg droog waardoor het landschap er vaak dor uitziet met heel veel cactussen.
De huizen zijn soms felgekleurd en er zijn prachtig bloeiende bomen. De erg rustige stranden zijn wit met rieten parasols en een azuurblauwe zee; net een foto uit een vakantiemagazine.
Er is een enorme olieraffinaderij die eens aan veel inwoners werk verschafte maar nu ongebruikt staat met alle gevolgen van dien.
De inwoners zijn overwegend katholiek maar er is ook een synagoge en een protestantse kerk; ik zag zelfs een gebouw van de 7e dag adventisten…De kerkhoven zijn zeer kleurrijk met alle soorten plastic bloemen die je je maar kunt voorstellen.

Het verkeer is geciviliseerd; als je wilt oversteken wachten de auto’s wat na een week in Paramaribo erg bijzonder voelt! Het is een eiland waar ik best een zomervakantie door zou willen brengen!
Nu is het zaterdagmiddag en ik ben aan het werk in plaats van aan het zwembad; hoe gestoord kun je zijn! Morgen nog even genieten van dit prachtige eiland en dan door naar Curaçao waar ik alleen al op maandag vanaf 8 uur s ochtends 5 afspraken heb staan!

  • 05 Juni 2010 - 20:34

    Dinie:

    Steigerhout is daar ook in.te oordelen naar het restaurant aan het water!
    groetjes Dinie

  • 05 Juni 2010 - 20:42

    Nathaly:

    Als ik niet zo lief was geweest was ik jaloers geweest. Heeeeerlijk!

    En degenen die jij mist willen juist dat jij geniet dus op die mooie momenten moet je zo intens mogelijk genieten! Juist voooor die mensen! :) xx

  • 05 Juni 2010 - 21:30

    Tineke:

    Wat een heerlijke baan heb je toch.......Ben echt niet jaloers hoor!!!!

  • 06 Juni 2010 - 09:00

    Ingrid:

    Hai Fokje,
    Wat een prachtige foto's en vooral die wandbeschilderingen.
    Het is goed vertoeven in zo'n omgeving je werk te mogen doen!Liefs,Ingrid

  • 06 Juni 2010 - 22:33

    Adjana:

    En dan zit je zomaar op Aruba! Nou, ik weet nu al mijn stage plek haha. Mooie wandschilderijen trouwens, dat zal Jolanda ook wel aanspreken ;-). Succes nog even.

    Dikke kus!

  • 07 Juni 2010 - 07:12

    Nathalin:

    Heerlijk zeg!!! Hier regent het heeeeeeeeel hard!

  • 07 Juni 2010 - 09:57

    Eline:

    Hey Fokje,

    Wat is aruba een verschil met suriname! Lijkt me erg mooi, en de temperatuur is denk ik ook niet verkeerd met zo'n lekker zee briesje! Have fun
    liefs eline

  • 07 Juni 2010 - 12:33

    Els:

    Het ziet er super uit!
    Lekker genieten! Liefs

  • 07 Juni 2010 - 18:42

    Sanne En Stefan :

    Hallo Fokje,
    Per toeval kwam ik op jouw waarbenje.nu.
    En zie ik, dat je ook op Aruba bent of bent geweest. Op dit moment woon ik hier, dus best bijzonder dat we tegelijk op die eiland zijn. Zo te lezen bevalt het reizen je goed. Veel plezier nog, geniet ervan!!

    Groetjes Sanne

  • 08 Juni 2010 - 18:00

    Sanne En Stefan :

    Zeidi zei het inderdaad al in maart tegen mij bij VNN. Maar hierop Aruba was ik alles alweer vergeten, tot ik je foto voorbij zag komen. Wat jammer dat we niet meer hebben kunnen afspreken. Fijne reis en dan zien we elkaar vast nog wel weer in Groningen, maar dan pas volgend jaar!

    Groetjes Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Suriname, Aruba en Curacao

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2010

Oost, west, thuis best...

10 Juni 2010

De laatste dag op de Antillen

09 Juni 2010

Curacao

05 Juni 2010

Aruba

05 Juni 2010

Afscheid van Paramaribo
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 134959

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: