Wat te doen in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Wat te doen in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Wat te doen in Luang Prabang

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Fokje

08 Augustus 2016 | Laos, Luang Prabang

Eigenlijk hadden we ons niet zo goed voorbereid op ons verblijf in Luang Prabang. Dus de volgende morgen hadden we zoiets van : wat zullen we nu weer eens ? Bij het hotel blijven was geen optie omdat het daar rondomheen niet aantrekkelijk genoeg was. We kozen voor een bezoek aan de waterval, volgens onze gastheer rustig en relaxing. Nou vergeet dat maar. Het was zo,n 45 minuten in de tuktuk en daar bleek dat meer mensen dit op zondag een goed uitje vonden. Maar de waterval was inderdaad prachtig. We hadden ons voorgenomen om te gaan zwemmen en deden dat ook, onder grote belangstelling van velen. Ook was de berenopvang in datzelfde bos een interessant projekt.
Na een douche en een biertje thuis ( nog nooit zoveel bier gedronken als in deze vakantie ) op weg naar de nightmarket hier. We hadden natuurlijk gelezen over de bamboobridge die onze kant van de stad verbindt met het centrum.
Dat leek ons al een hele uitdaging. Helaas had niemand er bij verteld dat dat ding in het regenseizoen geheel onder water staat en de overkant slechts met hele smalle, wankele bootjes te bereiken is. Maar we lieten ons niet kisten en stapten er welgemoed in. Maar om in het pikkedonket terug te varen leek ons te veel van het goede, dan maar wat kips ( de munteenheid hier) besteden aan een vervoersmiddel. De nightmarket was gezellig, maar eigenlijk opnieuw meer van hetzelfde. We ontmoetten er onze Maleise bootmedereizigers en aten er wat.
De volgende ochtend ontdekten we een mogelijkheid om op een farm veel te leren en mee te doen met de rijstoogst, dat leek ons leuk om te doen. Maar bijna 80 Euro voor zo,n middagje in het water staan en werken vonden we wat erg veel. Dus kozen we voor het zwembad. De boot naar de overkant wilde ons niet meenemen en ook begon het keihard te hozen, dus toen dat afgelopen was toch maar de tuktuk. Daarna volgde een heerlijk middagje aan het zwembad. Het was bewolkt en niet heel erg warm, het water was heerlijk en we dronken vanuit het bad coktails aan de waterbar. Lekker decadent.
Tot slot van de dag bij Dyen Sabai, het bijzondere restaurant, Laose fondue gegeten. Een pot met gloeiende houtskool wordt in je tafel gezet, waar ze eerst een tegel uithalen,een soort pan er op waarvan een gedeelte voor het roosteren van vlees is en de rand eromheen voor het maken van soep. Heel ingenieus en gezellig om te doen.
Morgen reizen we weer verder, nu naar Cambodja.

• 09 Augustus 2016 - 11:33

Jacqueline:

Wat een dappere vrouwen vind ik jullie!! Prachtige verhalen en avonturen! Geniet er nog maar even lekker van meiden! Hier in Nederland is het vaak net herfst helaas.
    Knuffel voor jullie beide!!
    Jacqueline