Weer veilig thuis! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Weer veilig thuis! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Weer veilig thuis!

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

05 Januari 2009 | Nederland, Groningen

Zondagavond om 10 uur waren we na een lange reis weer veilig thuis.
Zaterdag hebben we tot 4 uur kunnen slapen en om half 5 stonden we op het internationale vliegveld van Mumbai; ons vliegtuig had maar weinig vertraging gelukkig maar toch waren we zo laat in Moskou dat wij en de andere reizigers die naar Nederland gingen onmiddelijk werden meegenomen door een strenge russische dame omdat we anders het vliegtuig naar Amsterdam zouden missen. Even stressen maar het lukte; de hele groep zat op tijd in het vliegtuig richting Schiphol.
Helaas waren ze vergeten om de bagage ook mee te sturen; toen we na zo'n 16 uur reizen in totaal bij de bagageband stonden te wachten bleek er van onze groep geen enkele koffer meegekomen te zijn.
Inmiddels waren Jelger en Mirjam aangekomen om ons op te halen; Jol is met hen wat gaan drinken en ik ben met de rest in de rij gaan staan om de papierwinkel te regelen voor het terugkrijgen van de bagage die nu morgen thuisbezorgd wordt.
Het was heerlijk om opgehaald te worden van Schiphol door Mirjam en Jelger en relaxed naar huis te worden gereden waar Adjana op ons wachtte in een schoon en opgeruimd huis met champagne!
Daarna een fijne warme douche en in ons eigen bed...
Vanmorgen fietste ik naar school in de vrieskou en besefte me hoe heerlijk rustig en schoon Nederland is en hoe luxe ons leven hier is.
We hebben een geweldige huwelijksreis gehad; heel veel gezien en beleefd, veel meer dan we ooit in woorden kunnen weergeven...
De vorige keer was ik alleen in India; nu was het zo fijn dat we alles samen konden delen...Als docente ben ik gewend om te evalueren en regelmatig vroeg ik aan Jol; wat heeft deze week nu de meeste indruk op je gemaakt, wat heeft je het meest geraakt...En elke keer bleek dat het zelfde te zijn voor ons beiden; de contacten met de lieve mensen in dat land vol tegenstrijdigheden. De kinderen in de slum van Suman Nagar in Mumbai, het Sunamigezin in Fort Kochin, de lieve oude mensjes in de Homestay in Munnar, de mensen en kinderen in het kindertehuis Mamta in Pune; Delma en haar moeder, te veel om allemaal op te noemen!
Een romantisch hoogtepunt was natuurlijk de houseboat in Kerala; dat was net een droom..
Nu begint het gewone Nederlandse leven weer en dat is ook prima; voorlopig even gewoon werken, door de vrieskou fietsen, stamppot eten en onze familie en vrienden weer zien...
Fijn dat jullie met ons mee reisden; we hebben genoten van jullie reacties! Bedankt en hopelijk tot spoedig ziens!

• 05 Januari 2009 - 20:28

Nathaly:

Dag gelukkige vrouwen! Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Eerste bericht dat ik schrijf maar ik heb trouw alles meebeleefd. Heerlijke vakantie heb ik gehad haha.
    Dank je wel, en geniet samen verder thuis in Holland.

Groetjes!

• 05 Januari 2009 - 20:45

Adjana:

Welcome Home Lieverds!!

• 05 Januari 2009 - 22:20

Janny:

Lieverds, welkom op vrieskoude Nederlandse bodem. Ik was te laat om nog te bellen, maar zal dat zeker gauw doen.
    Wat een kinderen hebben jullie he? Halen en een ontvangsthuis....geweldig hoor!!
    Dikke smok uut Eext

• 05 Januari 2009 - 22:41

Simone:

Wat is het fijn dat jullie je dit allemaal kunnen realiseren, beseffen en dan...lijkt Nederland 'gewoon', maar kunnen jullie dat eigenlijk wel....gewoon leven????

Bedankt voor de verhalen!
    en tot een etentje in de Padang-bar ofzo....
    Liefs Simone

• 06 Januari 2009 - 07:42

Emmy:

Hoi Jolanda en Fokje, wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Van harte welkom in ons mooie, rustiger, rijke en welvarende landje.
    Fijn dat we jullie nu weer gewoon kunnen spreken en opzoeken.
    tot gauw,
    emmy

• 06 Januari 2009 - 09:42

Eline:

dag lieve dames,
    Wat een prachtige sari's :) en wat een geweldige reis was het. Ik heb er van genoten om ze mee te lezen en af toe even mee te dromen. Tot snel

• 06 Januari 2009 - 10:12

Géa:

Welkom thuis in de vrieskou, wat ook wel iets heeft.Bedankt voor het delen van de verhalen en de foto's. Was ik ook even in India !
    En nu rustig acclimatiseren !

• 06 Januari 2009 - 11:36

Els:

Welkom thuis! Fijn dat jullie weer veilig terug zijn. We belleh!

• 06 Januari 2009 - 17:43

Ann:

welcome home

• 07 Januari 2009 - 18:35

Dinie:

De foto's zeggen genoeg!
    Welkom in het nette nederland!

• 09 Januari 2009 - 10:20

Mia:

Fijn dat julie weer gezond terug zijn en het gewone leven weer op gaan pakken.Geen last van jet-leg?
    Hiet ook nieuws, we zijn 7 jan. opa en oma geworden van een kleinzoon Dinand Lucas. Alles goed, ouders heel blij!!!!

• 11 Januari 2009 - 07:42

Aleida:

Lieve Saree bruiden. Wat zien jullie er prachtig uit.
    Stiekum krijg ik wel een beetje heimwee als ik jullie blije verhaal over terugkeer lees. Maar ik zeur niet hoot, want ik heb hier met Bilal een prachtige tijd.
    Lief dat jullie kinderen en vrienden jullie zo' n warm onthaal hebben gegeven.
    Ik houd van jullie.
    Fokje alvast een goeie verjaardag gewenst op 14 januari, hoe je dat ook mag vieren!!!!