Bijna thuis - Reisverslag uit Delhi, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Bijna thuis - Reisverslag uit Delhi, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Bijna thuis

Door: Fokje

17 Augustus 2010 | India, Delhi

Nog 1 nachtje vliegen en dan zijn we weer in Nederland! Nog nooit was het zo fijn om weer naar huis te gaan...

Hier in Delhi is het erg warm en vochtig; na een paar uur sightseeing en shoppen zijn we natter dan na een regenbui in Nederland...

Gisteren hebben we geprobeerd om ons door een rikshadriver af te laten zetten bij het Rode Fort. Dat ging niet lukken! De rikshadrivers hebben hier de volgende tactiek; als je ergens naar toe wilt zeggen ze dat dat is gesloten en vervolgens brengen ze je naar een winkel van een oom, broer of neef van wie ze commissie krijgen. Ze zijn daar enorm vasthoudend in, bij ons zouden dit soort types erg rijk kunnen worden in de verkoopbranche..

Na interventie van een engelsman die hier al 5 jaar woont kwamen we dan toch in de buurt van het fort terecht bij een enorme Islamitische moskee; er om heen waren allemaal kleine winkeltjes en veel armoede en bedelende kinderen...

We mochten de moskee alleen in als we een lange jurk aantrokken en onze tassen afgaven, dat zagen we niet zitten...
Het is toch een heel andere instelling dan het boedisme, veel minder vriendelijk.

We zijn toen maar naar de wijk achter de moskee gegaan; lange smalle straten met duizenden kleine shopjes en heel veel mensen die ons van top tot teen bekeken. De kinderen werden net in fietsriksha's vervoerd van school naar huis en ze zwaaiden en riepen naar ons alsof we filmsterren waren, erg leuk om mee te maken...Toen het begon te regenen werd het erg vies op straat en de bekende Indiageuren werden steeds penetranter; gelukkig vonden we een way out...

Na een cold coffee lieten we ons naar de wijk brengen waar ons hotel staat; opnieuw was er een rikshadriver zo slim om ons een winkel in te krijgen van zijn broer dit keer en uiteindelijk, na veel gedoe, gepas en geonderhandel heb ik me daar een pak aan laten meten...

S avonds hadden we ons laatste etentje met Ilona en Anne, echt heerlijk eten in een leuk restaurantje dat veel belovend 'Spicy by nature' heette maar waar het eten qua spices prima te doen was, zelfs voor Jol.

Daarna afscheid genomen van deze twee topdames met wie we zoveel hebben meegemaakt!

Vanochtend werd mijn pak gebracht; gelukkig was het net zo mooi als ze beloofd hadden!
Daarna hebben we met een door het hotel bestelde taxi in een keer het winkelcentrum bereikt waar we naar toe wilden; de tocht er naar toe ging door prachtige groene en welvarende gedeeltes van Nieuw Delhi; een enorm verschil met het oude gedeelte waar we gisteren waren.

We hebben lekker geshopt, heerlijk gegeten en echte cappucino gedronken in een Italiaanse tent, nog even gewandeld in een park waar heel veel eekhoorntjes rondsprongen en nu zijn we na een zeer warme taxirit weer terug in ons hotel waar we de kamer tot vanavond hebben vastgehouden.

Ons vliegtuig gaat om tien voor 1 vannacht dus we zijn lekker op tijd op Schiphol...

Tot ziens of horens in Nederland!

• 17 Augustus 2010 - 11:16

Adjana:

Tot morgen!!

• 17 Augustus 2010 - 11:19

Anneke:

Heerlijk, eindelijk weer gewoon een gezellig vakantieverhaal. Ik wens jullie nog een mooie, rustige laatste dag toe in Delhi en een voorspoedige thuisreis!
    Heel veel liefs,
    Anneke

• 17 Augustus 2010 - 12:06

Janny:

Lieverds een behouden thuisvaart en een mooie laatste dag he?
    Prachtige foto's!
    Liefs van mij en tot gauw...even vastpakken!
    Kus Janny

• 17 Augustus 2010 - 14:22

Jan:

Wat een verhalen lieve mensen.
    Goed van je af geschreven.
    Ik hoop dat er veel aktie's voor de slachtoffers worden opgezet.
    Julley
    (een reisleider, voor Ladakhreizen).

Keep the Faith.

• 17 Augustus 2010 - 16:37

Catharina:

Jullie laatste berichten net gelezen en alle foto's bekeken.
    Echt indrukwekkend.
    Morgen zijn jullie dan weer in Nederland, wat zal je blij zijn.
    Hier regent het ook nog steeds af en toe, maar onze daken blijven gelukkig meestal op de huizen zitten. Mooi om te zien hoe jullie daar samen zijn, toch ook wel lachend en samen plezier hebbend. De band zal door e.e.a. alleen maar hechter zijn geworden?
    Graag tot ziens, hoewel mijn vakantie-uitstapjes nu pas begonnen zijn, dus ben voorlopig even veel van huis.
    Daarna gaan we gewoon weer door met onze wandelingen, als voorbereiding voor...of gewoon om het wandelen op zich (wat mij betreft),
    Heel veel liefs en behouden thuiskomst,
    Catharina.

• 17 Augustus 2010 - 17:52

Lies:

Regen, regen in Groningen.
    Alles is lekker fris, groen en in bloei.
    Kom maar gauw deze kant op.Soetie en Phoenix hebben heimwee naar jullie.
    Pinu gaat haar gang.
    Tot morgen. Lies.

• 18 Augustus 2010 - 14:56

Ann:

Lieve mensen,
    Fijn dat jullie weer gauw thuis zijn. Wat hebben jullie enorm veel meegemaakt en wat zullen jullie genieten van huis en een ieder die je dierbaar zijn.
    take care

• 19 Augustus 2010 - 12:51

Josien:

Lieve Fokje en Jolanda,

Heb net alle berichten over jullie vakantie gelezen. Wat een afschuwelijke (en ook mooie)ervaringen hebben jullie mee gemaakt. En wat moeilijk de angst die daarna nog in je zit. Ik hoope dat jullie in Nederland weer echt de rust kunnen vinden. Sterkte en liefs,