Een bewolkt weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Een bewolkt weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Een bewolkt weekend

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

12 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag voor het eerst in bijna 2 jaar weer friet gegeten en dat heb ik geweten s nachts; buikpijn!!!!!

Omdat Jolanda er de volgende ochtend ook last van had (en zij regelmatig friet eet) kregen we het vermoeden dat het niet aan de friet lang maar dat the Catch of the day die we beiden hadden gegeten misschien toch niet zo vers was als de aanduiding deed vermoeden!

Zaterdagochtend ondanks de krampen toch maar badpakken en handdoeken ingepakt en op naar het strand…We waren amper op pad of het begon te stortregenen, niet normaal…Change of plans; dan maar naar het Seaquarium. Helaas misten we de afslag zodat we wel aan zee uitkwamen maar niet bij het Seaquarium. Ook een tweede poging mislukte zodat we na ruim 3 kwartier weer terug bij af waren.

Dan toch maar naar het strand want inmiddels was het droog geworden. Uiteindelijk belandden we weer bij Porto Marie waar we een heerlijk relaxte dag aan het strand hadden hoewel het veel regende (schuilen onder de parasol) en daarom lekker rustig was…

Vandaag opnieuw richting Seaquarium en nu reden we direct goed gelukkig…Het was nu iets mooier weer dan gisteren wat goed uitkwam want het grootste gedeelte van het programma was buiten. We hebben gezien hoe de flamingo’s werden gevoerd terwijl een pelikaan steeds probeerde om de vis voor hun neus weg te kapen (een terugkerend fenomeen bij alle visetende dieren), er waren pijlstaart roggen, haaien, schildpadden, allerlei soorten vissen, een zeeleeuwenshow waarbij je ook gekust kon worden door een zeeleeuw (heb ik gedaan!) en een schitterende dolfijnenshow.

Daarna hebben we lekker op het strand van een resort ernaast liggen lezen en genieten van onze laatste dag in dit paradijs.

Morgen vliegen we weer terug naar Nederland waar we dinsdag in de loop van de middag aankomen en woensdagochtend om half 9 sta ik weer voor de klas; dat zal wel weer wennen zijn!

Zaterdag gaan we op bezoek bij ons nieuwe puppie dat dan bijna 3 weken oud is; ook weer iets leuks om naar uit te kijken. Allemaal tot snel ziens in een hopelijk lenteachtig Nederland!

• 12 Maart 2012 - 05:54

Jacqueline:

Lieverds, wat een heerlijke reis hebben jullie gehad, zo te zien en te lezen.
    Een hele goeie terugreis en welkom is ons lenteachtig landje.

• 12 Maart 2012 - 07:27

Helma:

Dat is pas genieten :-) een fijne voorspoedige terugreis en tot morgen Fokje.

• 12 Maart 2012 - 07:32

Janny:

Lieverds, wat leuk en zo gekust worden Fokje, lijkt me een geweldige ervaring!! Goede reis terug en ik heb dus gemist wat voor soort hondje de keuze wordt. Ik hoor het!

• 12 Maart 2012 - 07:52

Els:

Wat een mooie foto's. t lijkt discovery wel! Goede reis terug! Liefs xxx

• 12 Maart 2012 - 08:04

Sieneke:

Gelukkig, na de slechte start toch een lekker strandje en nog een mooie dierenshow. Altijd prachtig die dolfijnen. Een goede terugreis en het was erg leuk jullie te volgen. Tot weer in Sauwerd

• 12 Maart 2012 - 12:07

Lies:

Nou het is hier ook bewolkt, maar geen regen.
    Was toch weer een mooi weekend hè?
    Hopelijke zijn jullie buiken weer in orde, zodat je een goede vliegreis maken.
    Ja, en dan weer werken! Ach, daarom is vakantie/reizen ook leuk.
    Ik heb tegen Pheunix gezegd dat jullie morgen weer thuis komen.
    Goede reis en tot ziens. Lies.

• 12 Maart 2012 - 12:41

Géa Boiten:

Het is een kwakkelend begin van de lente, maar aan het einde van de week wordt het 14 gr., dus WELKOM THUIS en bedankt voor het delen van jullie reis met tekst en foto's !
    Hartelijks, Géa.

• 12 Maart 2012 - 17:10

Adjana:

..... mij weer zien is toch ook leuk ;-)?! Een goede reis terug en alvast een welkom thuis!

Kuskus

• 13 Maart 2012 - 09:53

Anneke:

Bedankt voor alle zonnige berichtjes. Goede reis verder en prettige thuiskomst!
    liefs,
    Anneke

• 13 Maart 2012 - 12:23

Dinie:

weer erg leuk om met jullie op reis te zijn! veilige reis terug en welkom in wat lagere temperaturen!

• 14 Maart 2012 - 13:51

Aleida:

Lieve zonaanbidders.
    Al met al voelen jullie je als een vis in het (regen) water daar.
    Ik houd van jullie!