Kekemba resort - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Kekemba resort - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Kekemba resort

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

24 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Nog even een kort verslagje voor we op trip gaan naar Jau jau in de binnenlandsen van Suriname.

Sinds vrijdag zitten we in een enorm leuk resortje aan de rand van Paramaribo met zwembad en bubbelbad. Het wordt gerund door twee mannen en het is heerlijk relaxed hier; je hebt echt niet het idee dat je in de stad zit terwijl het centrum maar 10 minuten is met de taxi.

Vrijdag was er een barbecue waar we bij mochten aanschuiven, wel tegen betaling maar het was erg lekker en gezellig.

Gisteren zijn we met Tilly, een vriendin van Jol, naar Groningen geweest (zo grappig, al die namen hier) en vandaag naar de Colakreek waar het water colakleurig is. Je kunt er je hangmat ophangen en lekker chillen. Helaas was er vandaag een feest aan de andere kant van de kreek met alle lawaai die bij een Surinaams feest hoort dus ik lag te shaken in mijn hangmat. Verder was het eten op in de plaatselijke eettent, de lokale bevolking neemt zelf eten mee dus er is maar weinig voorraad voor de buitenlandse gasten...We konden nog rijst met bonen krijgen en hele scherpe zoute visjes met hele scherpe gebakken knolachtige stukjes; niet echt ons eten dus we schuiven straks maar bij de jongens aan hier in het resort.

Het is nog steeds lekker warm, voor Jol soms wat te warm, dus we hopen op een beetje verkoeling in het regenwoud..

Woensdag zijn we weer terug; waar we dan slapen moeten we nog regelen en vrijdag en zaterdag kunnen we gelukkig weer in Kekemba terecht.

Liefs uit Paramaribo van Jol en Fok

  • 25 Oktober 2010 - 06:39

    Janny:

    Liefs van mij met twee blauwe ogen. Door te veel hooi op mijn nek...struikelen en plat op mijn smoel! De grens bereikt en dus chil ik hier zover dat kan!
    Ik zou zo even willen overvliegen naar het resort!
    kus, Janny

  • 25 Oktober 2010 - 08:17

    Lies:

    Hoi Fokje en Jolanda,
    Ik wens jullie veel plezier in het regenwoud, lijkt me erg mooi.Hier hebben we veel regen, maar geen woud. Ik ben vroeg achter de computer, want ik had niet door dat het herfstvakantie is. En was om half negen bij de peuterspeelzaal. Dus ik heb ook vakantie! Ik hoop dat jullie na het woud goede slaapplaatsen vinden. Doei, doei, tot later, Lies.

  • 26 Oktober 2010 - 12:58

    Els:

    Veel plezier in het regenwoud. Het regent hier nu ook, maar het is vrij koud. Tandartsen hebben we hier ook. Net drie sessies gehad en morgen weer voor jaarlijkse controle! Goed gebit voor alles ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

10 December 2010

De laatste reis dit jaar

02 November 2010

terug naar/in ons koude kikkerlandje

29 Oktober 2010

Op trip naar het binnenland van Suriname

24 Oktober 2010

Kekemba resort

22 Oktober 2010

De tandarts en de laatste werkdagen
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 134987

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: