Kekemba resort - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Kekemba resort - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Kekemba resort

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

24 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Nog even een kort verslagje voor we op trip gaan naar Jau jau in de binnenlandsen van Suriname.

Sinds vrijdag zitten we in een enorm leuk resortje aan de rand van Paramaribo met zwembad en bubbelbad. Het wordt gerund door twee mannen en het is heerlijk relaxed hier; je hebt echt niet het idee dat je in de stad zit terwijl het centrum maar 10 minuten is met de taxi.

Vrijdag was er een barbecue waar we bij mochten aanschuiven, wel tegen betaling maar het was erg lekker en gezellig.

Gisteren zijn we met Tilly, een vriendin van Jol, naar Groningen geweest (zo grappig, al die namen hier) en vandaag naar de Colakreek waar het water colakleurig is. Je kunt er je hangmat ophangen en lekker chillen. Helaas was er vandaag een feest aan de andere kant van de kreek met alle lawaai die bij een Surinaams feest hoort dus ik lag te shaken in mijn hangmat. Verder was het eten op in de plaatselijke eettent, de lokale bevolking neemt zelf eten mee dus er is maar weinig voorraad voor de buitenlandse gasten...We konden nog rijst met bonen krijgen en hele scherpe zoute visjes met hele scherpe gebakken knolachtige stukjes; niet echt ons eten dus we schuiven straks maar bij de jongens aan hier in het resort.

Het is nog steeds lekker warm, voor Jol soms wat te warm, dus we hopen op een beetje verkoeling in het regenwoud..

Woensdag zijn we weer terug; waar we dan slapen moeten we nog regelen en vrijdag en zaterdag kunnen we gelukkig weer in Kekemba terecht.

Liefs uit Paramaribo van Jol en Fok

• 25 Oktober 2010 - 06:39

Janny:

Liefs van mij met twee blauwe ogen. Door te veel hooi op mijn nek...struikelen en plat op mijn smoel! De grens bereikt en dus chil ik hier zover dat kan!
    Ik zou zo even willen overvliegen naar het resort!
    kus, Janny

• 25 Oktober 2010 - 08:17

Lies:

Hoi Fokje en Jolanda,
    Ik wens jullie veel plezier in het regenwoud, lijkt me erg mooi.Hier hebben we veel regen, maar geen woud. Ik ben vroeg achter de computer, want ik had niet door dat het herfstvakantie is. En was om half negen bij de peuterspeelzaal. Dus ik heb ook vakantie! Ik hoop dat jullie na het woud goede slaapplaatsen vinden. Doei, doei, tot later, Lies.

• 26 Oktober 2010 - 12:58

Els:

Veel plezier in het regenwoud. Het regent hier nu ook, maar het is vrij koud. Tandartsen hebben we hier ook. Net drie sessies gehad en morgen weer voor jaarlijkse controle! Goed gebit voor alles ;-)