Willemstad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Willemstad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Willemstad

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

29 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Vijf uur tijdsverschil lijkt zo weinig maar toch merkten we het duidelijk vandaag! Al heel vroeg waren we wakker en luisterden we naar het bekende geluid van de stromende regen; voor ons iets wat echt bij vakantie hoort zo langzamerhand! Gelukkig was het droog en zonnig toen we om half 8 baantjes trokken in het zwembad (Jol 2 en Fokje 20) en konden we heerlijk buiten ontbijten.

Daarna de prachtig blauwe Toyota Yaris in ( Fokje die hoopte dat Jolanda de auto zo mooi vond dat ze er zelf steeds in wilde rijden moest helaas toch achter het stuur) en op naar Willemstad. Daar hebben we eerst over de ronde markt geslenterd en de floating market bezocht en vervolgens koffie gedronken op het terras aan de kade waar al die gekleurde huisjes staan uit alle Curaçao reclames. Jolanda las in een boekje dat de huizen zulke mooie kleuren hebben omdat een rijke pief in het verleden de blinkend witte huizen niet aan zijn (slechte) ogen kon verdragen en toen opdracht gaf om ze in heldere kleuren te schilderen zodat hij ze van elkaar kon onderscheiden…

De bootjesbrug ging open en er kwamen enorme schepen voorbij; zeer indrukwekkend! Om half 12 gaven onze magen aan dat het in Nederland al bijna tijd was voor het diner dus toen hebben we een overdekte oude markt opgezocht waar je bij allerlei verschillende koks heerlijk Antilliaans eten kunt bestellen en aan lange tafels opeten; gestoofd geitenvlees, rund, kip, gebakken banaan, rijst, varkensneusjes etc…
De neusjes hebben we maar in de pan laten zitten; we hebben aan de royale Antilliaanse dame gevraagd om ons te verrassen met een bord vol lekkere dingen…Toen ik (Fokje) vroeg of er ook groente bij was zei ze geruststellend; ‘Ja hoor, we hebben banaan’. Gelukkig bleek er ook sla bij te zijn en heerlijke zure uien dus we hebben zitten smullen van verschillende soorten vlees met rijst, banaan (en sla.)

Toen werd het tijd om de bootjesbrug over te steken en naar Otrabanda te lopen om het Ford te bezoeken waar ze allemaal leuke eet en drinktentjes hebben op verschillende verdiepingen met een ongelooflijk mooi uitzicht op de zee, op Punda (de andere kant van Willemstad) en vandaag ook op een gigantisch Cruiseschip dat lag aangemeerd.

Na zoveel indrukken werd het tijd om even bij te komen in ons zwembad en daarna moest ik aan het werk; mail beantwoorden en afspraken regelen. We hebben vanavond uiteraard nog wel een stuk taart gegeten om Adjana’s verjaardag te vieren en nu probeert Jolanda om op de computer haar favoriete TV programma’s te bekijken want ze mist haar mooie flatscreen!

Ik heb werkelijk het idee dat mijn talenten enorm versterkt worden hier op Curacao; of het de juiste zijn dat weet ik niet maar ik geniet met volle teugen….
Heel veel liefs en ik stuur een paar zonnestralen jullie kant op!

  • 29 Februari 2012 - 08:22

    Janny:

    Heb ik net een bericht geplaatst op facebook, ontdek ik nu. Was de bedoeling niet, maar goed kijk daar! Liefs Janny

  • 29 Februari 2012 - 08:28

    Janny:

    Zie ik dus op facebook niets... Snap niet wat ik doe op deze snelle laptop. Bij,vind ik leuk, kon je wat zeggen en foetsie... Toch nog zand in mijn ogen?

  • 29 Februari 2012 - 09:06

    Jacqueline:

    Wat weer een mooie wereld waar jullie zijn. En....natuurlijk zijn we hier allemaal een beetje jaloers.Maar lieverds, geniet er lekker van samen.
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen en de mooie foto,s te bekijken.
    liefs

  • 29 Februari 2012 - 11:06

    Lies:

    Wat ziet het er kleurrijk uit!!
    Mooie foto's, vissen met kleur en mooie gepoetste tandjes. En sportief hoor dat zwemmen. Fijn dat jullie zo genieten. Ik geniet mee, met een kopje koffie achter de computer.
    Ja, talenten, maakt het wat uit?
    De zonnestralen zijn nog niet aangekomen, maar het is wel zacht, ik hoor allemaal vogeltjes.
    Ik wens jullie veel talentgevoel .
    liefs Lies.

  • 29 Februari 2012 - 12:18

    Géa Boiten:

    Ik reis weer even met jullie mee. Ik wens jullie veel plezier en blijvend mooi weer. Hier is bewolking en motregen.
    Geniet, geniet !

  • 29 Februari 2012 - 12:19

    Adjana:

    Jolanda; heb je wel gecheckt of Fokje écht gezwommen heeft ;-)!! En ... hoe was het om achter het stuur te zitten, viel best mee toch?! Vooral dat "enorm" is zo geloofwaardig, ben benieuwd welke talenten jullie nog meer ontdekken. Geniet lekker, dikkeliefs xxx

  • 29 Februari 2012 - 13:43

    Sieneke:

    klinkt goed, lekker weer, lekker eten en lekker plekje, maar had wel verwacht dat Jolanda na al haar aquajogging toch veel meer baantjes zou trekken (hahaha) nog veel plezier

  • 29 Februari 2012 - 20:22

    Gryt Pebesma:

    Hoi Fokje en Jolanda, het klinkt me weer bekend in de oren: of het is storm en regen of blauwe luchten, zwembaden terrassen en gebraden kippetjes als jullie op reis zijn Ik hoop dat het laatste voor de rest van je reis geldt. Jullie mooie verjaardagskaart was een verrassing.
    Jullie en Adjana gefeliciteerd met haar 30e verjaardag.
    Tja je wordt 30 of je wordt 66, voor beide is wat te zeggen.
    Gryt
    Hartelijke groeten

  • 01 Maart 2012 - 11:12

    Helma:

    Oh, wat heerlijk die zonnestralen. Dank voor deze prachtige foto's het is leuk deze te bekijken en jullie verslag te lezen. Geniet en werkse

  • 01 Maart 2012 - 11:49

    Aleida Schreuder:

    Lieve tropische verrassingen. Dat is pas genieten! ik wens jullie nog meer plezier.
    Ik hoor wel van jullie wanneer jullie terug zijn. Maken we dan een afspraak.
    Liefs , Aeida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 135019

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: