Stranddag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Stranddag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Stranddag

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

01 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Het is hier nu half 10 in de morgen en we hebben nog even tijd voor we naar het cafe de tropen gaan voor onze afspraak met Johanny. Johanny heeft hier een klein stagebureau en zij regelt stageplaatsen voor onze studenten en geeft ze ook supervisie. Straks gaan we ons werkrooster voor volgende week bespreken; stage-instellingen bezoeken, afspreken met studenten etc...Dinsdag heb ik een afspraak met de opleiding Maatschappelijk Werk op Curacao; zij zijn eigenlijk een concurrent van Johanny wat stageplaatsen betreft.

Gisteren zijn we naar het strand van Porto Marie gereden. Het weerbericht hier is elke dag; bewolkt, veel wind, met af en toe een bui! In Nederland zou je dan niet in je hoofd halen om aan het strand te gana zitten; hier is dat heel normaal..

Playa Porto Marie is echt een toeristenstrandje waar het lekker rustig is zonder muziek en waar je alleen tegen betaling mag verblijven. Er zijn ligbedden te huur, je kunt als je mazzel hebt onder een parasol en er is een klein restaurantje...Helemaal ok dus! We hadden ons net geinstalleerd onder een parasol op de gehuurde bedden toen het begon te regenen...Wat nu?

In Nederland zie je dan direct het strand leegstromen, hier bleef iedereen rustig liggen en wij dus ook maar...Na een minuut of 10 was het weer droog en het was zo lekker warm dat alles zo weer droog was! Dit ging zo de hele dag door; heel apart!

De meeste mensen waren aan het snorkelen; helaas hadden wij onze snorkel niet meegenomen dus ik heb maar gewoon gezwommen en Jolanda heeft daar naar gekeken...

Ondanks de parasol en de zonnebrandolie was ik aan het eind van de dag toch weer verbrand...Dat wordt dus weer even afzien de komende dagen!

Vanmiddag hebben we een afspraak met Linda, een oudstudent MWD die hier leuke dingen doet met dolfijnen en morgenvroeg gaan we koffiedrinken met Esther, een social workcontact via Ellen uit Zuid Afrika; de wereld is zo klein eigenlijk....

We verbazen ons er steeds over dat zo'n klein land als Nederland over de hele wereld zoveel sporen heeft achter gelaten! Overal kom je hier de namen van ons koningshuis tegen, de krant is in het Nederlands en staat vol met nieuws uit Nederland en je hebt hier zelfs een Albert Heyn! We voelen ons dus helemaal thuis...

• 01 Maart 2012 - 18:13

Gryt Pebesma:

Hoi Jolanda en Fokje, het zier er daar heel aantrekkelijk en genoeglijk uit.
    Hele fijne dagen voor de rest van jullie verblijf op Curaçao. Morgen vertrek in naar Ankara, met een vriendin naar haar zoon en diens vriend, die daar voor een jaar stage heeft op de Nederlandse ambassade. ER ligt daar 50 cm sneeuw
    Weer een heel andere wereld. A;s we terug zijn, zien we elkaar ook al snel. lekker eten en verhalen uitwisselen.
    Liefs
    Gryt
    Gryt.

• 01 Maart 2012 - 18:42

Lies:

Buurvrouwen,
    Nog steeds geen zon, wel zacht.
    Wat een leuke bezigheden staan jullie te wachten. Ontmoetingen. En ook de beschrijving van het gebeuren op het strand, lijkt mij een leuke onthaasting.
    De groeten van Phoenix en Pinu.
    Er bloeien krokusjes bij jullie en de narcissen komen ook al Er zitten al gele knopjes aan de forsytia. Dus als jullie terug komen word je verwelkomt door het Nederlandse voorjaar. Maar nu kan je nog lekker van de zon genieten.
    En van de kleurrijke mensen daar.
    Alle goeds, Lies en Maurits.