Net werken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Net werken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Net werken

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

02 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Time flies when you’re having fun! De voorjaarsvakantie is al bijna weer voorbij; het voelt hier meer alsof het zomervakantie is! Elke dag begin ik met flink wat baantjes zwemmen, dan buiten ontbijten, vervolgens mijn mail beantwoorden en daarna begint het dagprogramma en dat ziet er elke dag anders uit.

Gisteren hebben we van 11 tot 2 met Johanny zitten praten over allerlei stagezaken; we hebben wel regelmatig mailcontact maar dan komt alles toch anders over. Het was erg fijn om van alles te bespreken en om alvast het programma voor volgende week door te nemen.

Om 4 uur hadden we afgesproken met Linda Reijnders; toen ik voor het eerst naar Suriname ging op werkbezoek liep zij daar stage; dat is nu alweer 9 jaar geleden! Linda heeft haar maatschappelijk werk diploma gehaald maar nog nooit daadwerkelijk gebruikt; ze reist de hele wereld over en doet wat haar hart haar ingeeft. Hier op Curaçao heeft ze haar grote liefde gevonden met wie ze haar levensreis wil vervolgen; heel bijzonder om haar verhalen te horen…

We hebben daarna gegeten met een prachtig uitzicht op Otrabanda; de lucht kleurde helemaal zwart zodat we ons prachtige plekje aan het water snel verruilden voor een tafeltje onder een overkapping maar het uitzicht bleef spectaculair.

Vanochtend spraken we Esther, een vriendin van Ellen die we kennen van het stagebureau Khaya in Port Elizabeth; zij woont sinds 2 jaar op dit eiland en heeft samen met haar man een soort vakantiecomplexje. In Nederland was ze maatschappelijk werker dus we hebben zitten brainstormen of we wat voor elkaar kunnen betekenen hier…
Daarna heeft Jolanda in winkelcentrum Het Suikertuintje nog een leuke bloes gescoord, straks staat een bezoek aan het slavernijmuseum op het menu en voor vanavond hebben we kaartjes voor een optreden van Karin Bloemen!

Liefs uit een bewolkt maar lekker warm Curaçao!

• 02 Maart 2012 - 18:25

Lies:

Ik zat net achter m'n computer.
    Snelle actie. Ook weer mooie foto's.
    Een cruise schip. Een tweede van de Italiaanse rederij was in de problemen.
    Gelukkig goed aan gekomen. Mooi een leeg zwembad, een volle hangmat. Zo zou ik het ook kunnen doen. Het was hier mistig. De verwachting is, dat er ook zon komt. Ik wil de mooie blouse van Jolanda graag zien. Veel plezier bij Karin Bloemen, doei Lies.

• 02 Maart 2012 - 22:40

Adjana:

Wat ziet het er allemaal fantastisch uit! Geniet er nog maar even flink van, voor je het weet zit je weer in het vliegtuig retour. Hier is alles goed, het weer is grauw, maar gelukkig wel droog en zacht.

Kuskus

• 03 Maart 2012 - 07:37

Sieneke:

Dat klinkt allemaal erg leuk, zwemmen, leuke contacten, lekker uit eten op prachtige plektes. Geniet er nog even van en groetjes uit een grijs Sauwerd.

• 03 Maart 2012 - 09:31

Els:

Net al jullie verslagen gelezen. Wat lekker die tropische warmte. Ja daar verlangen wij ook wel naar! Maar ik heb je zonnestraaltjes ontvangen, hartelijk dank daarvoor. Maak er nog een leuke week van! Veel liefs! xxx

• 05 Maart 2012 - 12:50

Catharina:

Leuk om jullie zonnige verslagen te lezen! En hoe je toch nog kan verbranden aan een strand met bewolking en regen...
    Heerlijk lijkt me dat, die warmte om je heen de hele tijd en een zwembad bij de hand. Echt vakantie, met werkafspraken voor de afleiding erbij ;-)
    Hier maak ik gebruik van onze nawinter om boeiend binnenwerk te doen: lezen en opruimen van "dingen van vroeger".
    Mooi werk. En dames: bij thuiskomst kan het tuinwerk ook al voorzichtig weer beginnen. Ik heb bij Wieke al in de zon gezeten en bakken vol verdord spul afgevoerd.
    Wens jullie nog hele fijne dagen toe en tot gauw weer eens.
    Cath.

• 05 Maart 2012 - 15:18

Anneke:

Nou volgens mij zijn jullie helemaal aan het genieten daar. Het mag dan deels een werkbezoek zijn, maar toch.. tijd genoeg om leuke dingen te doen. Tja, en die bloes van Jolanda...gaan we die straks al zien of is dat wachten tot de zomer. Want zo warm is het hier natuurlijk niet. Maar samen met de vogels, is het voorjaarsgevoel er al wel.
    Nou heb het nog leuk daar en tot horens.

• 06 Maart 2012 - 12:20

Aleida:

Lieve Fokje en Jolanda.
    Toch wel heel geslaagd om werk en ontspanning met elkaar te verenigen.
    genieten dus...
    Tot in Nederland