The houseboat experience - Reisverslag uit Bombay, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu The houseboat experience - Reisverslag uit Bombay, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

The houseboat experience

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

19 December 2008 | India, Bombay

Gisteren zijn we na afscheid te hebben genomen van gastheer David per taxi vertrokken naar Aleppi waar we een houseboat geboekt hadden voor een dag en een nacht.
Bij aankomst wisten we niet wat we zagen; een hele rivier vol houseboats en een daarvan was voor ons tweetjes met 4 man personeel!
We werden begroet met een krans van jasmijnbloemen om onze hals en een kokosnoot met een rietje. Daarna kregen we een sightseeing tour over het drijvende hotel; super de luxe was het, net een sprookje! Een echte slaapkamer met eigen badkamer en een normaal toilet en een douche. Onder het rieten dak was een complete salon met eetkamertafel, loungestoelen en alles met uitzicht over het water.
We werden op onze wenken bediend, of eigenlijk al voor we konden wenken! Koffie, drinken, beer, lunch met 8 gerechten, fried bananas als snack om 5 uur, dinner met 7 gerechten en in heel India heb ik nog niet zo lekker gegeten!
De omgeving was prachtig; overal water met de meest mooie boten (zelfs eentje met een zwembad bovenop), rijstvelden, wassenden vrouwen aan de kant van het water, kinderen die per boot van school kwamen en dat alles vergezeld vanaf 4 uur door de muziek vanuit de verschillende hindu temples, soms gewoon gezongen en soms mechanisch…
Vooral het diner was superromantisch; het was donker met hier en daar wat lichtjes, zachtjes hoorden we in de verte iemand zingen en het was bijna niet te bevatten dat wij daar zo maar op zo’n prachtige boot in het schitterende India zaten te eten…Het is op het water ook een stuk koeler dan op het land wat een welkome afwisseling was.
De gastheer vertelde dat de boten vaak door honeymoonstelletjes werden gehuurd; ik zei heel schijnheilig; helaas zijn wij daar te oud voor! En Jol maar lachen…Hij had al gevraagd of we vriendinnen waren en ik had dat beaamd. Als we vertellen dat we allebei kinderen hebben wordt er verder niet doorgevraagd naar eventuele husbands, dat is wel handig. We gooien gewoon wat foto’s in de strijd en vooral die van Adjana en Simon doen het goed natuurlijk; van Simon denken ze allemaal dat ie veel gestudeerd heeft en dat is natuurlijk ook zo…
Het slapen was een belevenis op zich; onder een muskietennet met de ramen open zodat we uitzicht hadden op het water. Gelukkig lagen we er vroeg in want om een uur of 4 sochtends waren de twee hindutempels in de buurt aan het wedijveren wie de hardste installatie had; helaas liep hun muziek niet synchroon en hielden ze het uren vol…
Wij zagen dus de zon opkomen wat een prachtig gezicht was…Daarna weer een heerlijk ontbijt met eieren, Indiase pancakes, fruit etc…
Helaas moesten we daarna afscheid nemen; onze auto met chauffeur stond ons al op te wachten. De driver heet Simon en hij staat 3 dagen tot onze beschikking; een aparte ervaring. Vandaag zijn we op weg naar Monar ergens gestopt om te overnachten; om alles meet e maken wat maar mogelijk is hebben we een rit gemaakt op een olifant; pretty scary! Het stroomde van de regen zodat we de wasbeurt van de olifanten maar overgeslagen hebben; alleen de instructies hebben we nog even gadegeslagen en toen was het wel weer genoeg.

• 19 December 2008 - 13:39

Anneke:

Now that sounds more like a real honeymoon!
    Veel plezier!

Wauw!

• 19 December 2008 - 18:55

Baukje:

lieve Jolanda en Fokje,
    wat hebben jullie jezelf getrakteerd op een droomreis zeg! Ik volg het verslag met veel plezier. Weet niet hoe lang jullie weg blijven, maar het lijkt erop dat je als je terug bent nog weken moet bijkomen van alle indrukken. Je begrijpt dat het houseboat verslag me extra aanspreekt.
    veel liefs vanuit een saaie amsterdamse gracht,
    Baukje

• 19 December 2008 - 21:43

Jesmin:

Klinkt allemaal erg mooi en goed!! Geniet er maar lekker van! Veel plezier!
    (Ik kan het even niet laten om volgende noot even te plaatsen; inmiddels zitten wij in week 39 als jullie begrijpen wat ik bedoel; het rommelt aardig,
    maar verder nog niets; toch een kerstkindje? ;-)

• 19 December 2008 - 22:41

Yoke:

wat een beleving.
    Geweldig.
    Leest als een droomreis.
    Ik slurp het op en geniet een beetje met jullie mee.
    liefs yoke

• 20 December 2008 - 06:43

Ann:

Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben ennnnnnnnnnnn dat wij mee mogen genieten.
    Ik lach me af en toe helemaal suf om de gekke situaties en voel ook jullie verwondering en ontzag voor de pure schoonheid die dit land jullie biedt.
    take care
    lfs Ann

• 20 December 2008 - 07:18

Tinie:

Hoi Fokje en Jolanda,

Wat leuk om jullie zo op je reis te volgen. Hier is het de eerste vakantiedag, dus nog even achterstallig werk in halen en dan rust. Ik wens jullie verder nog een heel fijne reis, prettige feestdagen en een goed 2009.
    Groeten,
    Tinie

• 20 December 2008 - 07:53

Aleida:

Lief bruidspaar: lekker genieten dus.
    Heb gegoogeld op naambetekenis van Louwina en Jolanda. Prachtig dat jullie als koppel de gelauterde (Louwina) en slang (symbool voor wijsheid) zo'n mooie periode in jullie leven doormaken. Dat hebben jullie wel verdiend.
    Samen met Bilal (en zijn broers) maak ik iedere dag ook van alles mee, vooral in de sfeer van contacten met voor mij bijzondere mensen.
    Ik heb hier inmiddels een eigen tel nummer: 00919766420921.
    Ben een paar keer bij Nana langs geweest. Ze straalt nog steeds dezelfde (koppige) kracht uit en maakt het goed. Natuurlijk mist ze Sahal. H'e tot gauw, liefs Aleida

• 20 December 2008 - 14:30

Silvie:

Dag Dames,
    Gelukkig: nu mag ik ook even op vakantie. Lang niet zo exotisch en idyllisch jammer genoeg..
    Wat een droom om dit mee te maken voor jullie!
    Ik hoop dat mijn (bus-)chauffeur morgen ook zo mooi kan zingen als die van jullie....
    groetjes

• 20 December 2008 - 16:44

Dinie:

Super zeg,dat klinkt inderdaad heel aantrekkelijk,daar is ons bootje niks bij!

• 20 December 2008 - 23:53

Jolanda Kroes:

Dames

Wat houden jullie ons op de hoogte. is er straks nog wel wat te vertellen? Mooie videobeelden van de dans en zingende taxidriver.
    Geniet er nog van en prettige kerstdagen en een liefdevol 2009