Filmfestival in the air - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Filmfestival in the air - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Filmfestival in the air

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

08 April 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gewapend met tijdschriften, snoep, boeken en uitgezwaaid op station Groningen door Jolanda ben ik dinsdagmiddag aan de lange reis naar PE begonnen.
De treinreis naar Schiphol duurde 1 tijdschrift en de helft van alle liedjes op mijn telefoon. Vandaar met de shuttlebus naar het Etaphotel; prima geslapen in een prikkelarme kamer die duidelijk alleen ingericht is voor een overnachting, niet om gezellig in te verblijven…
Gelukkig had ik de wekservice gevraagd om mij te roepen want mijn telefoon stond nog op de wintertijd en ging dus een uur te laat af; soms vraag ik mezelf af of ik op digitaal en apparatengebied wel het juiste niveau heb ….(mijn vrouw en kinderen twijfelen daar ook regelmatig aan, ’blond’ noemt mijn dochter dat)

Op Schiphol ging alles smooth; mijn mobiel met de gekke ringtone(een Surinaamse tekst die ik hier maar niet ga herhalen) ging af terwijl ie onder de scan doorging maar ik was de enige die het opviel gelukkig. Al wachtend op het vliegtuig gezellig gekletst met een Duitse mevrouw die ook op bezoek ging naar Zuid Afrika; in Duitsland betalen ze vrijwilligers om in het buitenland te werken en zij mag ze twee keer per jaar bezoeken; tja, er is altijd ergens een betere baan…

Mijn plannen voor de vlucht van 12 uur lang waren om de handleiding van de filmcamera en mijn leppie (nieuwe schattige laptopje met minimuis) grondig door te lezen om het apparaathanteringsniveau wat op te krikken en om me goed in te lezen in de stukken ter voorbereiding op het gesprek met de studenten op vrijdag. Helaas; het is er niet van gekomen…

Vliegen is tegenwoordig een soort paradijs voor filmliefhebbers; ik had het gevoel dat ik een soort filmfestival in de lucht heb meegemaakt! Het scherm is wel iets kleiner dan in de bios (5 bij 8 cm) maar ik kon lekker zelf kiezen welke films ik wilde zien van de 100 en ik werd voorzien van eten en drinken! Mijn filmbehoefte is aardig bevredigd; Terug naar de kust,Lovely bones, Oorlogswinter en De storm … Alles wat ik het afgelopen half jaar in de bios heb gemist vanwege tijdgebrek! Ik rolde met vierkante ogen het vliegtuig uit…
In Capetown stond Martin me op te wachten; hij runt samen met zijn man (ja,ja) Tom’s guesthouse en daar slaap ik volgende week als we in Capetown zijn. Vannacht mocht ik in het tuinhuis van de buren omdat de mannen geen plaats in de herberg hadden; ook prima en heerlijk rustig.
Het ontbijt was wel in het gezellige guesthouse aan de voet van de Tafelberg;na mijn toast met bacon and eggs (sunny sides up) zit ik op mijn leppie te werken tot ik naar het vliegveld wordt gebracht om door te gaan naar Port Elizabeth.
Het is hier warm en zonnig, zo’n 25 graden…Geen sokken aan dus maar heerlijk met blote voeten in de sandalen!
Liefs en tot later!


  • 08 April 2010 - 08:45

    Louwrens:

    Groetjes aan Mandela.

  • 08 April 2010 - 08:51

    Janny:

    Ha die filmgek! Vind ik ook heerlijk, als ik vlieg. Heel veel plezier met studenten en met je prachtige indrukvolle omgeving!
    Liefs Janny

  • 08 April 2010 - 09:11

    Yoke:

    ja die techniek van telefoons. Nou ik vind dat die techniek nog niet bijdehand genoeg is voor ons blondjes (pardon ik ben een grijsje), want je zou denken dat die telefoons en tomtom's dat zelf wel uitdokteren via hun satelietjes. Maar neen. en 12 uur voor je leppie? goed dat je naar de films heb gekeken. Ik ben een half jaar aan 't sleutelen geweest voor ik alles op mijn leppie naar mijn zin had.
    maar genoeg over techniek.
    ik wens je hele goede warme tijden in Afrika.
    en ik lees je verslagen met dezelfde warmte.
    liefs yoke

  • 08 April 2010 - 09:58

    Angel:

    Ha schoonheid,
    Ik ben me aan het voorbereiden op de presentatie van mijn ontwerp voor het menzis gebouw. Het duurde 1 reep chocola ( met nootjes), 2 grote koffie's en 4 glazen jasmijn thee.
    X

  • 08 April 2010 - 10:47

    Adjana:

    Wauw, je zit gewoon al bij The Table Mountain in CT! Zo`n vlucht gaat nog best snel dan hè? Heerlijk dat je zoveel films hebt kunnen kijken, kon je eruit komen met je "hoog blond gehalte"?! I`m joking haha. Nou een goede reis naar PE, geniet van al het moois!

    Dikke kus

  • 08 April 2010 - 10:53

    Anneke:

    Dag lieve Fokje,
    Wat fijn om je reis zo te kunnen volgen. En ik ben helemaaal niet jaloers hoor! Wij gaan vanmiddag ook op reis - op werkexcursie naar kerkjes in de provincie. Iets minder ver en exotisch en zeker niet tropisch, miezerig en rond 12 graden. Can't wait!
    Take care!
    hugs,
    Anneke

  • 08 April 2010 - 12:25

    Inge En Henny:

    Whaaa
    Jaloers!!!
    Maar het is u wel gegund hoor. We zouden maar wat graag naast je zitten, met blote voeten in sandalen... De warme zon op onze onderkoelde botten.

  • 08 April 2010 - 12:39

    Jolief:

    dag liefje, tja, we komen ze ook altijd tegen,osm, zelfs in Z Afrika. Lijkt me een leuke plek om te overnachten.En heerlijk al die films die ik ook nog moet zien... Hopelijk kun je de fimcamera ook zonder gebruiksaanwijzing bedienen. Ik ben zo benieuwd naar beelden.
    Het is stil hier hoor..
    dikke kus

  • 08 April 2010 - 13:51

    Ingrid:

    Hai Fokje,
    Je vierkante ogen zijn weer in de juiste stand.
    En nu klaar voor Port Elizabeth.
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag en misschien filmbeelden??
    Succes vrijdag met de gesprekken met de studenten vrijdag!
    Liefs,Ingrid

  • 08 April 2010 - 18:39

    Dinie:

    Er komen weer allemaal herinneringen boven!
    Leuk verslag!van wie zou je dat schrijftalent toch hebben? veel plezier daar in S.A.

  • 08 April 2010 - 19:45

    Zus Els:

    Wat heerlijk al die films. Ben jaloers! Ook op de reis trouwens. Veel plezier! x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2010

Paramaribo in de regen

28 Mei 2010

Daar ga ik weer!

25 April 2010

Eindelijk thuis!

23 April 2010

Almost Out of Africa

23 April 2010

Toch eerder naar huis...
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 134990

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: