Almost Out of Africa - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Almost Out of Africa - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Almost Out of Africa

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

23 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Deze ochtend begon voor mij al vroeg; koffer in pakken en proberen om in te checken op internet op de vlucht van KLM. Omdat er maar ruim anderhalf uur zat tussen de aankomst op Johannesburg en het vertrek naar Amsterdam leek het me handig om in elk geval een garantie te hebben op een plekje in het vliegtuig. Helaas…inchecken was niet mogelijk. Daar werd ik wel wat nerveus van; ik zag me al op het vliegveld staan als laatste in de rij.

Dan maar eerst ontbijten; Joze en Henk waren er zoals afgesproken om half 10 maar Anrita en Jeanet waren nergens te bekennen.
Na een half uur kreeg Joze een sms van Jeanet; ‘we are out of Africa’…Een grapje dachten wij maar we konden er niet om lachen. Na nog een half uur gingen we informeren of de dames wellicht hadden uitgecheckt want per telefoon waren ze niet bereikbaar…En ja hoor, de vogels waren letterlijk en figuurlijk gevlogen zonder iets te zeggen…Hun vlucht was geboekt voor zondag maar ze hadden die kennelijk om kunnen boeken en ze waren om half 5 in de ochtend vertrokken.
We waren perplex…

Toen we een beetje van de schrik waren bekomen zijn we gaan informeren bij Guus, een pittige dame van 68 die het reisgebeuren van het hotel runt, of het voor mij verstandig was om met de tickets die ik had op stap te gaan. Zij vond het niet een goed idee en raadde aan om eerder naar Johannesburg te vliegen omdat daar vele wachtenden voor mij zouden zijn, elk vliegtuig momenteel overboekt is en ik dus waarschijnlijk net het toestel weg zou zien vliegen…
Dat scenario was s nachts al een keer of 20 aan mij voorbijgegaan en daar werd ik niet vrolijk van. Joze wilde al weer een nieuw ticket voor me gaan regelen (dat zou dan de vierde zijn, ik kan nu al 2 keer terug naar Kaapstad!)zodat ik morgen met hen mee kon. Ik heb op advies van Guus eerst maar eens het reisbureau gebeld die het ticket had geboekt en die konden nog 1 stoel boeken naar Johannesburg om 10 voor 6; helaas wel businessclass, maar goed, je moet wat in tijden van nood!

Terwijl het hier prachtig weer was ging ik toch maar alvast naar het vliegveld na een innig afscheid van Henk en van mijn nieuwe vriendin Joze. Daar aangekomen zag ik lange rijen staan bij de incheckbalie en ik sloot braaf aan, al kletsend met degene die achter mij in de rij stond. Na een half uur realiseerde ik me ineens dat ik businessklas vloog voor het eerst in mijn leven.!
Ik uit de lange rij en naar de balie van de businessclass; direct aan de beurt, gelijk een instapkaart voor beide vluchten en de koffer ging ook rechtstreeks naar Amsterdam! Wat een verademing!

De businessclass in een klein vliegtuig valt ietwat tegen; je zit in dezelfde ruimte als het gewone volk, wel veel meer beenruimte en een bredere stoel en ook een glas goede wijn bij het eten! Een leuk detail; in de businessclass zaten alleen zwarte mensen (en ik). Naast mij zat een burgemeester van een plaats in de buurt van Johannesburg.


Nu zit ik bij de mug & bean op het vliegveld van Johannesburg met een grote smoothie naast me en ik heb net iemand uit een telefoonshop zover gekregen om mij voor 3 uur internettoegang te verkopen op z'n eigen account. Ze hebben verder hier alleen wifi en dat doet het niet zonder creditcard; MAAR...ik ben creatief, ook zonder creditcard kun je dingen voor elkaar krijgen!

Nog even 12 uur vliegen en dan ben ik weer in Nederland!

  • 23 April 2010 - 20:04

    Sanne:

    Pffffffffffffffffffffffff

    Succes met de laatste loodjes!

  • 23 April 2010 - 20:06

    Els:

    Nog even volhouden Fokje en dan ben je weer in groningen!

  • 23 April 2010 - 22:40

    Anneke:

    Happy Landings!

  • 24 April 2010 - 07:10

    Els:

    Oost West....je bent er bijna!

  • 24 April 2010 - 09:00

    Ankie:

    ha hoe creatief kan je zijn .... Vrouwenpower !!!!
    Liefs Ankie

  • 24 April 2010 - 09:44

    Gryt:

    Hopelijk lees je deze mail als je weer veilig terug bent in Nederland.
    Wat een toestand
    Welkom terug in Nederland.

  • 24 April 2010 - 13:10

    Aleida:

    Lieve Fokje.
    Wat een vulkaanuitbarsting op Ijsland allemaal te weeg kan brengen. Lijkt de chaostheorie wel. In ieder geval heeft het jou langer in Z.A doen verblijven. dat zal ook wel zijn charme hebben gehad, je verhaal lezende!
    Welkom thuis bij je geleifde. Dikke kus.

  • 25 April 2010 - 08:19

    Eline:

    Jeetje het heeft lang geduurt...maar nu onderweg naar huis!

  • 25 April 2010 - 08:42

    Marian B:

    Welkom thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2010

Paramaribo in de regen

28 Mei 2010

Daar ga ik weer!

25 April 2010

Eindelijk thuis!

23 April 2010

Almost Out of Africa

23 April 2010

Toch eerder naar huis...
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 135065

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: