Out of Africa? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Out of Africa? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Out of Africa?

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

18 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Voorlopig nog even niet geloof ik!
Toen ik vanmorgen wakker werd had ik er niet veel zin in: ik had slecht geslapen en niet veel puf om aan de dag te beginnen.

Na een lange hete douche ging het wel weer; bij het ontbijt ontstond het plan om een auto te huren en langs de Kaap te gaan rijden; Jeanette was ziek dus we zijn met z'n vieren vertrokken om een uur of 11.

De rit was schitterd; bergen en zee en grappige naammborden in het Zuid Afrikaans..Bij Kaap de Goede hoop hebben we gelunchd met uitzicht over de Oceaan; de lunch bestond uit een enorm stuk taart met ijs!

Zo af en toe stapten we even uit om het uitzicht te bewonderen en foto's te maken; het was wel oppassen voor de Baboons (apen) want als die in de buurt zijn moet je je ramen dichthouden anders jatten ze alles wat los en vast zit.

Vanavond heerlijk gegeten (de lekkerste steak ever) en omdat er voorlopig niet gevlogen gaat worden gaan we morgen maar naar Stellenbosch.

We speculeren steeds hoe lang het nog gaat duren; iedereen heeft het hartstikke druk en kan amper gemist worden; de mobiele telefoons staan roodgloeiend behalve die van mij! Ik had net een net een nieuwe mobiel gekregen maar zonder abonnement heb ik hier geen bereik. Wel lekker rustig; de rest zit onder het eten zelfs te smsen met het thuisfront!

Gelukkig heb ik wel internet en mijn eigen laptop zodat ik elke dag kan communiceren met Nederland.

Als het nog lang gaat duren zet ik hier mijn kantoor op; uitzicht over de Atlantische Oceaan, roomservice, wat wil je nog meer?

Liefs uit Capetown, Protea Presidenthotel...

  • 19 April 2010 - 07:28

    Gryt:

    Hoi Fokje,

    Wat een pech!
    Naar Zuid-Afrika gaan lijkt me geweldig, maar
    als je terug moet en na een paar dagen nog niet terug kunt, lijkt me dat minder aantrekkelijk. Ik hoop dat je je goed amuseert ( zo klinkt het wel trouwens!) en dat het gauw weer mogelijk is te vliegen.
    Stel je voor dat je over land terug moet reizen!
    Veel sterkte en veel plezier.Hartelijke groeten,
    Gryt

  • 19 April 2010 - 09:37

    Charlotte:

    Het vliegverkeer komt langzaam weer op gang. Duiken dus!

    Liefs,

    Charlotte

  • 19 April 2010 - 10:06

    Adjana:

    Het lijkt wel of ik mijn eigen vakantie weer voorbij zie komen, grappig! Hopelijk gaan ze snel weer vliegen!

    XxX

  • 19 April 2010 - 12:16

    Ingrid:

    Hai Fokje,
    Ook ik volg de perikelen rond je terugreis die steeds uitgesteld word.
    Gelukkig heb je het daar goed en geniet je onverwachts van extra uitstapjes.
    Maar terug naar huis en Jolanda zou ook erg fijn zijn.
    Nog even geduld, er komt schot in.
    Maar als je los gaat, een heel goede terugreis.
    Liefs,Ingrid

  • 20 April 2010 - 04:27

    Marius:

    Hoi Fokje, leuk even te lezen hoe het jou daar vergaat! Ik stuur je wel even een mail!
    Liefs
    Marius

  • 20 April 2010 - 10:19

    Adjana:

    En...mag je vandaag vliegen?!

  • 20 April 2010 - 12:09

    Anneke:

    Hi Fokje, waar ben jij nu? Hopelijk al onderweg naar Nederland. Anders kun je beter in een keer door naar Suriname.

    Goede thuisreis!

    liefs,
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2010

Paramaribo in de regen

28 Mei 2010

Daar ga ik weer!

25 April 2010

Eindelijk thuis!

23 April 2010

Almost Out of Africa

23 April 2010

Toch eerder naar huis...
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 135088

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: