Paramaribo in de regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Paramaribo in de regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Paramaribo in de regen

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

29 Mei 2010 | Suriname, Paramaribo

Het is nu half 5 Surinaamse en dus half 10 Nederlandse tijd en ik zit nu eindelijk op mijn leppie mijn mail te lezen in een kamer van het Krasnapolski met twee tweepersoonsbedden en uitzicht op het zwembad; Paul en Marius zitten in de kamer ernaast..

Gisteravond ben ik met de trein naar Schiphol vertrokken en gelukkig was de vertraging bij Assen net voorbij dus ik zat om een uur of 9 al in mijn hotelkamer. Ben maar vroeg gaan slapen want vanmorgen ging om 6 uur de wekker!
Na een ontbijt in de VIP lounge op Schiphol waar Paul en Marius als Goldmembers van de KLM toegang tot hebben sloot ik aan bij de lange rij bij de gate. In het vliegtuig trof ik Mieke als buurvrouw, begroette ik Jeanet die een paar rijen achter ons zat en al kletsend, film kijkend en lezend kwam ik de ruim 8 uur vliegen vrij gemakkelijk hoewel enigszins hongerig door…Na Afrika was ik 3 kilo gegroeid en sindsdien laat ik de koolhydraten, vetten en suikers zoveel mogelijk links liggen.
Het was de KLM gelukt om een warme maaltijd samen te stellen zonder een enkele gram groente, zowaar een hele prestatie! Zelfs de salade bestond uit pasta met 1 streepje zeewier!

Toen we aankwamen op Zanderije scheen de zon en de warme vochtigheid van de tropen vouwde zich heerlijk om mij heen maar na een uurtje wachten op de koffers in het mooi opgeknapte vliegveld stortregende het toen we naar buiten liepen. Gelukkig stond de taxibus onder een overkapping zodat zowel wij als de koffers droog vervoerd konden worden naar het hotel.

Daar aangekomen kreeg ik eerst een kamer aan de straatkant; dat is hier midden in het centrum van Paramaribo niet zo’n goed idee, ten minste niet voor zo’n geluidsovergevoelige tiepstra als ik. Aan de overkant van de straat zat een grote groep jongelui enorm veel herrie te produceren en een muziekwinkel met de naam Boembox (weet je nog Linda?) beloofde ook niet veel goeds voor mijn oren. Na 10 minuten ben ik naar beneden gegaan (we zitten 5 hoog) om te vragen of er nog een andere kamer beschikbaar was en nu heb ik een kamer aan de andere kant en ik kan zelfs de brug over de Suriname rivier zien vanuit mijn kamer.

Straks gaan we lopend (als het droog is) naar het Toraricahotel waar de andere dames vertoeven om dan met z’n vijven gezellig ergens wat te gaan eten en om de plannen voor volgende week te bespreken. Gelukkig morgen even tijd om bij de komen van deze best wel lange dag!

Warme groeten uit een zeer vochtig Paramaribo!

Ps.
Mia, gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk is je kaart deze keer wel aangekomen!
Lon, een hele leuke dag morgen!



  • 29 Mei 2010 - 20:35

    Jesmin:

    Fijne tijd toegewenst!
    Geniet maar van de mooie dingen in de wereld!

    Groetjes, Jesmin

  • 30 Mei 2010 - 08:41

    Ingrid:

    Hallo Fokje,,
    Vandaag hopenlijk wat bijgekomen van je lange reis.De accomadatie van je verblijf ziet er weer goed uit.
    Werk ze en groetjes,
    Ingrid

  • 30 Mei 2010 - 13:10

    Els:

    Tsjonge, jij hebt het weer mooi voor elkaar! En ik maar weer examens nakijken! Geniet maar lekker van het zwemmen in de regen ;-) Veel plezier! lfs els

  • 30 Mei 2010 - 13:48

    Nathaly:

    Dag Fokje,

    alweeeeeer op pad! Heerlijk ja! Geniet van alles wat je meemaakt!

  • 30 Mei 2010 - 14:16

    Adjana:

    Fijn dat je een goeie vlucht hebt gehad! Relaxt zo`n zwembad voor je deur, ga je nu elke ochtend zwemmen ala Griekenland haha?! Succes met alles.

    x Kus x

  • 30 Mei 2010 - 14:40

    Fokje Zelf:

    Hee dochter,

    Niet te grappig worden he? Ik zwem nu op z'n Surinaams...Vanmorgen 30 (korte) baantjes getrokken samen met Marius!

  • 30 Mei 2010 - 16:54

    Simone:

    ...die korte baantjes...dat is dan in de breedte van het bad?
    Wat leuk dat je weer op pad bent!
    En ach...hier regende het ook de hele dag!
    Fijne tijd en ik lees weer mee!
    Liefs Simone

  • 30 Mei 2010 - 16:54

    Simone:

    PS; wat heb je leuk haar!

  • 30 Mei 2010 - 18:04

    Dinie:

    Al mijn collega's zijn vast jaloers op jou!
    Je zit in hun moersland!
    Geniet er maar van!

  • 30 Mei 2010 - 18:05

    Dinie:

    P.S Leuke bril!

  • 30 Mei 2010 - 18:49

    Yoke:

    hi Fokje
    ik ben net terug van het Jokeren dus ik heb je vertrek gemist.
    héél veel fijne (werk)dagen in Surinameland.
    I follow you.
    liefs yoke

  • 10 Juni 2010 - 15:19

    Lies.:

    Hoi Fokje,
    Goede reis?
    In ieder geval welkom terug in Sauwerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2010

Paramaribo in de regen

28 Mei 2010

Daar ga ik weer!

25 April 2010

Eindelijk thuis!

23 April 2010

Almost Out of Africa

23 April 2010

Toch eerder naar huis...
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 135055

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: