Stuck in Capetown - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Stuck in Capetown - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Stuck in Capetown

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

17 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Tja, daar zitten we dan...Onze vlucht is gecancelled dus we kunnen niet naar huis!
Vanochtend heb ik afscheid genomen van Gunther en het guesthouse en ben met mijn bagage naar het 4/5 sterrenhotel vertrokken waar de delegatie van het Alfacollege verblijft.

We zouden vanavond om 8 uur pas te horen krijgen wat er verder zou gaan gebeuren dus Anrita (projectleider), Joze en ik zijn naar de markt gegaan om een uur of 12 en de andere twee gingen naar Robbeneiland. Ik wilde dat bewaren voor als Jol en ik hier samen zijn.

Terwijl de andere dames aan het onderhandelen waren over een tas van de huid van een springbok kwam er een meisje naar me toe, broodmager, die vroeg of ik wat eten voor haar wilde kopen, ze had zo'n honger..Wat doe je dan? Ze wilde geen geld, alleen wat eten. Ze was 15 jaar en leefde op straat met haar moeder en twee kleine zusjes..Ik ben met haar meegegaan naar een supermarkt waar ze direct cornflakes, wheetabix en kaas pakte. Natuurlijk heb ik er melk, fruit en gedroogd vlees bijgedaan zodat ze in elk geval twee dagen wat in haar maag zou hebben. Zelfs al zou haar verhaal verder niet kloppen, honger had ze wel!

De dames kochten elk een springboktas en allerlei andere spullen, daarna vertrokken we naar de waterfront waar we uren op een terras hebben gezeten te genieten van het uitzcht en de livemuziek. Henk en Jeanet kwamer er ook bij na hun tocht.

De mensen van het Alfa zijn allemaal managers en hebben dus een mobiel van de zaak waarmee ze ongelimiteerd kunnen bellen en smsen dus we werden goed op de hoogte gehouden van de situatie rondom het vlieggebeuren, Om de 5 minuten kreeg wel een van de 4 een berichtje, de ene keer leek het er op dat we wel konden vliegen, het andere moment hoorden we dat het nog wel dagen kon duren!

We besloten om ons er maar bij neer te leggen en er het beste van te maken. Wat doen vrouwen in zo'n situatie? Juist ja, shoppen!
Henk zag na 1 winkel de bui hangen en ging er snel vandoor; wij hebben van alles gekocht (ik vooral sieraden dus Jol zal blij zijn!). Helaas zijn de prijzen hier niet lager dan in Nederland; een tas van krokodilleleer kost zo'n 1800 euro!

Om een uur of 6 gingen we weer naar het hotel in afwachting van de dingen die komen gingen. Om een uur of 7 hoorden we dat de vlucht was afgelast; hoe het verder gaat weten we nog niet. Anrita heeft een prachtige kamer voor me geregeld en na een luxe diner met z'n allen zit ik nu op mijn leppie in mijn hotelkamer mijn weblog bij te houden.
Morgen om 9 uur gaan we bij het ontbijt bekijken hoe het verder gaat!
Er is hier genoeg te zien dus we zullen ons prima vermaken.

Hoewel ik liever nu in het vliegtuig zou stappen zodat ik morgen mijn vrouw weer zou kunnen omhelzen heb ik me voorgenomen om van deze onverwachte vakantie zoveel mogeijk te gaan genieten! Je kunt het slechter treffen dan een 4*hotel in Kaapstad aan zee met een zwembad en mooi weer!
Wordt vervolgd...

  • 18 April 2010 - 07:53

    Marijke:

    Ik had haar ook van eten voorzien hoor! Super van je.

    En tsja, dat vliegen, ik weet het niet hoor. Ze hebben gisteren een testvlucht vanuit KLM gedaan. Die vinden dat het verkeer te lang plat ligt, dus er komt beweging in!

    Probeer er van te genieten zo lang je er zit. Alles komt altijd weer goed!

    Groetjes

  • 18 April 2010 - 09:00

    Adjana:

    Daar zit je dan! Het is vervelend, maar gelukkig niet heel erg en zo te lezen vermaak je je prima. Je hebt er zelfs een meisje blij kunnen maken met eten en drinken! Afwachten dus wat er gebeuren gaat, want de KLM heeft al 10 proefvluchten gemaakt, maar wat ze er nu mee bereiken....die logica ontgaat mij compleet. Geniet zo lang het kan en ik hoop dat ze snel weer gaan vliegen!

    XxX

  • 18 April 2010 - 13:30

    Eline:

    Lieve Fokje,
    Tja.....nu heb je verplicht vakantie! Zoals je zelf al zegt, je kunt er maar beter het beste van maken. Ik snap dat je graag bij Jol wil zijn, maar hoe vaak krijg je wat extra verplichte dagen in Zuid-Afrika in je leven! Geniet er maar even van en hoop je snel weer terug te zien.
    Liefs Eline en Dominic

  • 18 April 2010 - 14:37

    Adriënne:

    Inderdaad, je kunt het slechter treffen. Verplicht vakantie in een exotisch en zonnige omgeving. Hé geniet er nog maar even van. Je bent weer thuis voor je het weet.
    liefs,
    Adriënne

  • 18 April 2010 - 16:50

    Zus Els:

    lekker hoor! Ik ben zowaar jaloers. 4 sterren hotel, lekker shoppen en ik zit het hele weekend tentamens na te kijken.
    Dus ik zou zeggen: geniet ervan zo lang het kan!
    Super dat je het meisje hebt geholpen!
    veel liefs en zodra het kan: veilig huiswaarts!

  • 18 April 2010 - 19:06

    Els:

    Tja daar zit je dan. Maak er het beste van en geniet! We zien je vanzelf weer verschijnen.

  • 20 April 2010 - 09:25

    Adriënne:

    En.. Fokje ben je al onderweg?
    Er wordt weer gevlogen begreep ik. Of zit je nog aan de rand van je sterrenhotelzwembad met een heerlijk koel drankje?
    Elk nadeel heb z'n voordeel niet waar?
    doeg,
    Adriënne

  • 21 April 2010 - 15:01

    Nathaly:

    Still stuck? Afwachten maar he.. ik hoop dat je het in tussentijd wel leuk hebt!

  • 21 April 2010 - 15:43

    Inge:

    Hey Fokje

    Ben je al onderweg of nog steeds in de Afrikaanse zon?

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2010

Paramaribo in de regen

28 Mei 2010

Daar ga ik weer!

25 April 2010

Eindelijk thuis!

23 April 2010

Almost Out of Africa

23 April 2010

Toch eerder naar huis...
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 135073

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: