Toch eerder naar huis... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Toch eerder naar huis... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Toch eerder naar huis...

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

23 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na twee enerverende dagen lijkt het er op dat ik toch eerder naar huis kan.
Gisteren werden we door de man van Karin Coomer (zij runnen samen een stagebureau hier) als troost meegenomen op een tocht langs de wijngaarden. Om 11 uur zaten we al in een prachtige omgeving wijn te proeven die we geen van allen lekker vonden maar een goede afleiding was het wel!
De laatste wijn was nog het lekkerst, die smaakte ongeveer zo als Oet Toene van Lon en Alette.

De lunch was gepland in een prachtige tuin; Reg had gehoopt op Bobotie maar de dames zagen picknickmanden in een idyllische ambiance dus dat werd het. We hebben heerlijk in de zon allemaal lekkere dingen gegeten met uitzicht op de bergen. Soms was zelfs even de knoop uit mijn maag!

De volgende stop was bij de plaats waar Nelson Mandela zijn weg naar de vrijheid af liep onder gejuich van duizenden mensen. Reg, die zelf een geboren en getogen Zuid Afrikaner is, kan prachtig vertellen over de geschiedenis van zijn land en hoe hij de afschaffing van de apartheid heeft ervaren.

Ook indrukwekkend was het bezoek aan het Zuid Afrikaans taalmonument; schitterend gelegen en heel mooi qua architectuur…Ook de akoestiek in het monument was prachtig; Jozé bleef maar zingen en waande zich even een beroemde zangeres.
Toen Marius s avonds hoorde per mail dat ik pas volgende week donderdag naar huis zou kunnen heeft hij zijn contacten aan het werk gezet en nu heb ik warempel een ticket voor morgenavond! Wel via Johannesburg, dus een beetje spannend of ik wel met bagage in het volgende vliegtuig zal belanden, maar ik ga! Daarna zijn Jozé en Henk ook aan het bellen gegaan en zij kunnen zaterdagavond rechtstreeks naar huis. We zijn nu elk 3 tickets rijk en een boel geld armer maar dat zien we later wel…De KLM maakt er echt een zootje van!
Als alles goed gaat ben ik dus zaterdag weer in het land! Kan ik gelukkig nog een weekje werken voor het meivakantie wordt!

• 23 April 2010 - 09:55

Anneke:

Hoera!
    Goede reis en tot gauw!

• 23 April 2010 - 11:46

Adjana:

Mocht je dit nog lezen voordat je incheckt, mag ik je dan een tip geven? Laat je bagage in CT meteen inchecken naar NL en laat het niet via Jo`burg gaan! 2 uur overstaptijd is echt kort hoor, je kunt beter in NL nog een paar dagen op je bagage wachten dan dat je in Jo`burg het weekend moet overnachten omdat je je vlucht gemist hebt..... Fijn dat je weer deze kant op komt, we kunnen je al bijna weer uitzwaaien.

Goede reis, dikke kus!!