Een rustige zondag in Leh - Reisverslag uit Leh, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Een rustige zondag in Leh - Reisverslag uit Leh, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Een rustige zondag in Leh

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

01 Augustus 2010 | India, Leh

Vandaag hebben we een dagje rust zodat we morgen fit en vrolijk aan de tocht beginnen waar we alledrie wel wat tegenop zien. Jac heeft weer last van haar maag, Jol heeft een zere knie en Fokje is wel fit maar is helaas het slachtoffer van misterieuze beestjes die jeukende rode plekken op de meest vreemde delen van haar lichaam achterlaten. Anders is Jol altijd degene die geliefd is bij de bugs maar nu zijn de rollen omgedraaid...

Morgen gaan we eerst naar het startpunt van de kleine Marka waar we een nachtje in een homestay verblijven; daarna voegen de lopes en de paarden van de grote Marka zich bij ons en lopen we samen verder. De bagage is al bij de paarden; het was een heel uitgezoek wat we wel of niet mee moesten nemen.

Vanaf morgen zijn we 7 dagen onderweg; we slapen vanaf dinsdag in kleine tentjes en kunnen niet douchen enzo...Als iemand me verteld had dat ik dit ging doen had ik hem voor gek verklaard maar toch ben ik er op de een of andere manier ingeluisd! Het is in elk geval wel goed voor mijn lijn en mijn conditie, dat scheelt...

Als we terug zijn in Leh horen jullie hoe het ons is vergaan...

Jannie, alvast een hele fijne 65ste verjaardag en succes met de verkoop!
Voor iedereen die nog vertrekt naar vakantiebestemmingen; geniet er van en kom heelhuids weer thuis.

Vanuit hier heel veel liefs en tot over een week!

  • 01 Augustus 2010 - 11:06

    Jelger En Mirjam:

    Hey lieverds,

    Doen jullie een beetje voorzichtig tijdens de tocht? geniet er vooral heel erg van! over 7 edagen zijn wji al onderweg naar frankrijk, dus we 'spreken' elkaar niet meer. Volgende week komt de nieuwe vloer dus we komen in ieder geval thuis van vakantie in een schoon fris huis. Heel veel plezier nog tijdens de ontdekking van de himalaya en tot over een paar weken als we weer terug zijn.

    kussen van ons 3-tjes

  • 01 Augustus 2010 - 16:18

    Janny:

    Lieve vrouwen, Ik neem mijn petje af voor deze globetrotters en pas een beetje op voor tempo en neem vooral lekker dingen voor onderweg mee. Ik weet dat de begeleiding altijd lekker kookt!
    Ik ben benieuwd. Dank jullie voor de felicitaties en ik heb een bod op het huis. Over een week weet ik vast meer en jullie ook!
    Liefs Janny

  • 02 Augustus 2010 - 09:42

    Ingrid:

    Hallo stoere vrouwen,
    Mijn reactie zullen jullie na de 7 dagen pas lezen.Ondanks de zere knie en jeukende uitslag hoop ik dat jullie alles goed overleefd hebben en daarnaast genoten hebben.
    Liefs,
    Ingrid

  • 02 Augustus 2010 - 10:36

    Gryt:

    Hallo Fokje, Jolanda en alle medereizigsters. Wat een stoere vakantie hebben jullie in Ladakh! Afzien en genieten!
    Gisteren heb ik een heerlijke rustige wandeling rondom Sauwerd gemaakt, ik kwam ook langs jullie huis, mijn gedachten bij jullie daar in de hoogte en in de sneeuw en met de korte broek. Sterkte en heel veel plezier!!
    Hartelijke groeten
    Gryt

  • 03 Augustus 2010 - 09:44

    Eline:

    Wat een avontuur om zo'n lange tocht te maken en te slapen in tentjes!! Zet hem op! Ik ben net terug van mijn vrijgezelle weekend in amsterdam. Ook back to basic, want we zijn gaan kamperen! Tot snel
    Liefs eline

  • 03 Augustus 2010 - 10:49

    Catharina:

    Spannend, dapper en stoer!
    Wat een belevenissen. De prachtige omgeving heeft jullie naar ik hoop kunnen afleiden van de lichamelijke ongemakken?
    Ben benieuwd hoe het is gegaan met Jolanda's knie en Jacqueline's maag.
    Lees graag verder over al jullie avonturen!
    Mijn avonturen spelen zich vooral rond mijn beide huizen en tuinen af, dat is net te doen voor mij. 't Wordt steeds mooier en opgeruimder. Heb tijd voor boekjes lezen tussendoor en geniet van de vogels in mn tuin.
    Ik denk aan jullie, liefs, Catharina.

  • 03 Augustus 2010 - 11:01

    Anneke:

    Lieve dames,
    Wat fijn dat er weer berichten van julie zijn. Ik heb ze geprint en ga ze thuis op m'n gemak lezen, moet nu eerst aan het werk. Wat zien jullie er stoer uit op de foto's - en slank! Nog bedankt voor de prachtige verjaardagskaart!
    Take care!
    Hugs, Anneke

  • 07 Augustus 2010 - 10:56

    Els:

    alarm!
    volgens de berichten zitten jullie in een overstroomd gebied. Wij maken ons grote zorgen. ben al door mama uit bed gebeld vanochtend.
    Hoop dat jullie veilig zijn. liefs, Els

  • 08 Augustus 2010 - 11:39

    Bregtje Hooimeijer :

    Hallo, ik Ben de dochter van Emmy bremer een reisgenoot van fokje.
    Wij hebben gisteren gebeld met de reisagent van nel willekens die vertelde dat hij nel gesproken had en alles met hen goed was. Heeft een van jullie zelf ook nog contact gehad en meer info?
    Groet Bregtje

  • 08 Augustus 2010 - 20:41

    De Broers:

    wij waren al op weg met bergschoenen en pakezels om jullie te redden,
    15 minuten terug het bericht gelezen dat het goed met jullie gaat.
    Sterkte voor de komende tijd. mama had ons ook gebeld alleen niet terug gebeld dat alles goed was. Ik heb contact gehad met bu-za.
    inmiddels ook weer gemeld dat alles o.k. is.
    groetjes je broers.

  • 09 Augustus 2010 - 06:25

    Sybrand:

    lieve dames

    een beetje enge berichten in de krant over Ladakh. We zijn bezorgd. Hopen dat jullie gauw wat schrijven.. hartelijke groet
    Sybrand en Henk

  • 09 Augustus 2010 - 10:14

    Bastiaan Hooimeijer:

    Hallo allemaal,

    Ik wilde hier nog even melden dat we daarnet weer contact hebben gezocht met de agent van de reisleidster (Nel) in Ladahk. Een beetje verwarrend gesprek (wat wil je met zo'n afstands- en taalbarriere), maar hij meldt wel meteen dat ze safe zijn. Voor zover we konden opmaken zitten ze nu (maandag 9 aug, 12.00) in een hotel in Leh, toch, en wordt er vandaag of morgen een vliegtuig genomen. Waarheen werd niet benoemd of verstaan, maar volgens mij kunnen we er gerust vanuit gaan dat dat naar Delhi zal zijn - alle touristen worden voor zover ik kan vinden die kant op gebracht.

    Ik weet niet of er nog iemand van jullie op andere manieren bericht danwel contact heeft gehad, zo ja dan zouden we dat graag horen. U kunt me mailen op naam@happyship.com, en hier plaatsen is misschien ook wel slim. Als iemand een beter idee heeft dan wij over met wie Nel contact op zou nemen in Nederland, dan horen we dat ook graag! Wij hebben wel nummers van contacten daar, maar weten bijvoorbeeld niet of er ook in Nederland een centraal aanspreekpunt is.

    groeten,
    Bas
    (zoon van Emmy Bremer, reis- en koorgenoot van Fokje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Leh

Ladakh

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

Home sweet home...

17 Augustus 2010

Bijna thuis

15 Augustus 2010

Veilig in Delhi!

14 Augustus 2010

Onze laatste dagen in Ladakh

12 Augustus 2010

Ons verblijf in Leh
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 135011

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: