Op koninginnedag weer thuis? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Op koninginnedag weer thuis? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Op koninginnedag weer thuis?

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

21 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het lijkt leuk; zo maar extra vakantie in Kaapstad in een mooi hotel aan de Atlantische Oceaan…Zoals met de meeste dingen is ook dit alleen maar fijn als het op vrijwillige basis gebeurt!

De eerste paar dagen waren we in de veronderstelling dat we in elk geval deze week wel weer thuis zouden zijn; we gingen er van uit dat we elk moment een berichtje van de KLM konden krijgen om in te checken maar de KLM zweeg op alle fronten. De telefoon werd aan hun kant niet opgenomen en op de website stond; NIET naar het vliegveld gaan, hou ‘Manage my booking’ in de gaten.
Een van ons kreeg een berichtje per sms van een zus; ‘Vanuit Paramaribo kun je pas op 29 april terug!’ Ik kreeg acuut een knoop in mijn maag die nog steeds niet weg is; dat kon toch niet waar zijn!
Toen we hoorden dat Paul wel terug kon vliegen omdat hij dat op het vliegveld had geregeld besloten we om dat ook te gaan doen, dan was er ten minste enige actie in de tent. We vertrokken met z’n vijven naar het airport en sloten aan aan de lange rij bij de KLM counter. Daar merkten we al snel dat 29 april terug niet eens realistisch was; er werden data genoemd in mei!
Na 4 uur wachten waren we aan de beurt; onze tickets konden worden omgeboekt naar 2 mei!!!! Pas toen drong het echt tot ons door; nog twee weken langer vast in Zuid Afrika! Er was geen enkele andere optie; we wilden wel over Marokko en desnoods op een kameel naar huis maar niks was mogelijk. Ik kreeg echt het gevoel dat ik in de verkeerde film was beland! De dames van ons gezelschap stonden wel even met hun tranen te vechten…De enige optie was om bijvoorbeeld donderdag in de rij te gaan staan en afwachten of iemand niet komt opdagen zodat we dan die plek kunnen innemen. Dat gaan we uiteraard proberen maar de kans is nihil…
Een van de mannen voor ons, die wel donderdag vliegen omdat ze vorige week dat al geregeld hadden op het vliegveld, gaf een telefoonnummer van een reisagent die tickets verkocht voor 2000 euro p.p. op eerdere vluchten. Anrita ging bellen om dat te doen; terwijl ze van de vier plekken op bijvoorbeeld vrijdag er eentje had gereserveerd waren de andere 3 plekken al weer weg; uiteindelijk zaten we verspreid over 3 vluchten op 3 verschillende data. Ik helaas pas op 29 april; het voordeel is dan wel dat ik op Koninginnedag met vlaggen wordt binnengehaald! Het leek er nog even op dat ik alleen achter zou blijven zonder werkende creditcard en telefoon maar Henk en Joze staken daar een stokje voor gelukkig!

Later hoorden we dat onze dure tickets misschien ook nog niet een plek garanderen…Het is dus behoorlijk onzeker allemaal en de KLM is op dit moment niet erg geliefd in ons hotel.

Ik wil op dit moment maar een ding: NAAR HUIS!


  • 21 April 2010 - 06:46

    Ingrid:

    Lieve Fokje,
    Lees net je verslag over je "horror" terugreis. Dit vind ik wel erg naar voor je.
    Ik hoop voor je dat 29 april echt gaat lukken.
    Sterkte en liefs, Ingrid

  • 21 April 2010 - 10:16

    Silvia :

    Hoi Fokje,

    Jeetje wat een gedoe met de tickets! ik hoop dat je de 29e weer veilig en wel thuis bent!

    Groetjes Silvia

  • 21 April 2010 - 14:12

    Adjana:

    Met vlag en wimpel wordt je dan warm onthaald door ons hoor!!! Balen zeg hoe het allemaal loopt, kunnen jullie zolang in het hotel verblijven? Ga je nog wat leuks ondernemen om de tijd te doden?!

    Dikke kus

  • 21 April 2010 - 15:16

    Jacqueline:

    Och lieverd.wat een tegenvaller!!Ik kan me goed voorstellen dat je graag naar huis wilt.Hier reken je toch niet op.Toch moet je er maar wat van zien te maken,het is niet anders.Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel van mij.

  • 22 April 2010 - 15:04

    Adjana:

    JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2010

Paramaribo in de regen

28 Mei 2010

Daar ga ik weer!

25 April 2010

Eindelijk thuis!

23 April 2010

Almost Out of Africa

23 April 2010

Toch eerder naar huis...
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 135023

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: