Relaxen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Relaxen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Relaxen in Suriname

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

18 Oktober 2010 | Suriname, Paramaribo

Het is nu zondagavond en we gaan vanwege de jetlag maar op tijd naar bed.

De reis is zeer goed verlopen; het enige minpuntje was het zakje met nootjes dat we hadden meegenomen. Op weg naar Schiphol brak een stuk van mijn kies af door zo'n nootje en dat is niet zo'n leuk gevoel als je op weg bent naar Suriname!

Gelukkig kwam ik al snel op het idee om het gat en de scherpe randjes te vullen met kauwgum en dat gaat prima. Soms smaakt het eten ineens naar pepermunt en dan weet ik weer dat ik morgen een afspraak met een Surinaamse tandarts moet gaan maken...

De aankomst gisteren was heel anders dan een paar maanden geleden; toen spoelde het van de regen, nu was en is het prachtig zonnig weer met soms wat wind en ruim over de 30 graden.

Jolanda is inmiddels zo'n jetsetter geworden dat Suriname geen indruk meer maakt; het is net zoiets als een weekendje Schier zullen we maar zeggen...

We lagen gisteren al snel in het zwembad; hebben daarna natuurlijk gegeten bij het oude vertrouwde VAT en lagen om een uur of 10 in bed (3 uur in de morgen Nederlandse tijd). Na een flinke nachtrust vanochtend maar weer het zwembad in, uitgebreid ontbeten en daarna per mail en telefoon de agenda volgepland met afspraken voor de hele week.

Toen weer het zwembad in (ja, het leven is zwaar, ik weet het) en een rondwandeling door Paramaribo met Marius als gids; hij is net een soort wandelend geschiedenisboek met enorm veel pagina's...

We hebben de dag afgesloten met een etentje bij Blauwgrond, een wijk in Paramaribo waar ze allerlei Javaanse eettentjes hebben waar je ontzettend lekker kunt eten. Het is de enige avond dat we met alle projectleden bij elkaar zijn want morgenavond heb ik een afspraak met Royza, een supervisor en begeleider van mijn studenten en dinsdag vliegen Marius en Paul al weer naar Nederland. Mijn afspraken zijn de rest van de week voornamelijk samen met Mieke die hier voor zorg en welzijn is van het Alfacollege, net als in mei en juni.

Het is heerlijk om weer in Suriname te zijn en we genieten enorm van de warmte (ik vooral).....

Veel liefs uit switi sranan!


  • 18 Oktober 2010 - 06:27

    Joze:

    heerlijk die warmte, geniet ervan, hier moeten we krabben.
    Enne werkze.


  • 18 Oktober 2010 - 07:28

    Janny:

    Hier schijnt de zon ook en schittert tussen de blaadjes en het is hier een waar sprookjejesbos...
    Maar daar lekker warm en hier voel je de winter arriveren.Heerlijk om te lezen dat er genoten wordt.
    Veel plezier Jolanda en Fokje een leuke werkweek!
    Liefs en dikke smok!
    Janny

  • 18 Oktober 2010 - 07:48

    Jillis :

    Ik sta vandaag voor de klas en het is KOUD buiten. Dit maakt mijn dag weer goed :)
    x

  • 18 Oktober 2010 - 08:45

    Joze:

    hi,voor de PR hebben we foto's met hoge resolutie nodig over stagemglh in Suri. Graag foto's met studenten op werkplek en jullie of suriwerkbegeleider.
    Zou dat lukken.

  • 18 Oktober 2010 - 08:46

    Els:

    Heerlijk, dat mooie weer zou ik ook willen!
    Veel plezier daar en sterkte bij de tandarts!
    liefs, Els

  • 18 Oktober 2010 - 09:42

    Adjana:

    Klinkt overheerlijk! Maar nu moet er eerst gewerkt worden, ook al zo vervelend ;-)! Ik ben benieuwd.

    Kuskus

  • 18 Oktober 2010 - 09:43

    Ingrid:

    Als ik over het prachtige weer lees wat jullie hebben ben ik een beetje jaloers.
    Aan de andere kant is het een mooie start van jullie werk/vakantie.
    Geniet van alles en
    Fokje sterkte bij de tandarts!
    Liefs, Ingrid

  • 18 Oktober 2010 - 17:32

    Dinie:

    ik ga morgen ook maares ht zwembad in! lekker puh!

  • 19 Oktober 2010 - 19:40

    Marius Bremmer:

    Hoi Fokje en vrouw, veel plezier in Suriname!
    Kijk nog even bij je Hanzemail, Fokje.
    Liefs
    Marius en Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Recente Reisverslagen:

10 December 2010

De laatste reis dit jaar

02 November 2010

terug naar/in ons koude kikkerlandje

29 Oktober 2010

Op trip naar het binnenland van Suriname

24 Oktober 2010

Kekemba resort

22 Oktober 2010

De tandarts en de laatste werkdagen
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 135044

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: