Afscheid van Paramaribo - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Afscheid van Paramaribo - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Afscheid van Paramaribo

Door: Fokje

Blijf op de hoogte en volg Fokje

05 Juni 2010 | Aruba, Oranjestad

Op donderdagochtend had ik een afspraak met Joanna bij haar stage-instelling; het Ministerie van Sociale Zaken en Volkshuisvesting. Ze had wel gezegd dat het in de kelder van het (haveloze) gebouw was maar wat ik aantrof was niet te beschrijven...
Ik kwam in een donkere ruimte terecht met een betonnen vloer; geen ramen, wel verschillende deuren waarop steeds stond ‘ eerst kloppen’, maar niet wat er dan achter die deur zat. Na verschillende mensen te hebben gestoord in hun gesprek kwam ik uiteindelijk in een ruimte met tafels en iets wat op een bureau leek en Joanna! Ik was bij de afdeling Maatschappelijk Werk!

Haar leidinggevende wilde maar wat graag van alles vertellen over het werk op de afdeling en over Joanna’s functioneren en hij werd aangevuld door een gezinscoach die was opgeleid door Betty Mijlof en met wie Joanna vaak velddienst mag doen (bij gezinnen op bezoek). Na een uur werd er nog een dame bij gehaald die ook een stukje begeleiding doet. Helaas was toen Joanna eindelijk aan de beurt was om wat te vertellen de accu van de camera leeg maar dat vond Joanna wel prima want zonder camera praat het veel gemakkelijker…

De indruk van deze stageplaats was dat een student er veel kan leren als ie maar creatief is en geduld heeft want er zijn weinig middelen en er moet gewerkt worden met veel verschillende culturen en complexe problematieken.

Later op de dag moest Joanna er toch nog aan geloven; de accu was weer opgeladen en na haar supervisie van Royza op het terras van het VAT hebben we in de Palmentuin nog een stuk gefilmd over Joanna’s belevenissen in Suriname.
Daarna heb ik nog heel gezellig een biertje gedronken en saotosoep gegeten bij het VAT met Joanna, Ragnar en Rodney en toen was het tijd om afscheid te nemen van mijn studenten! Het was ontzettend leuk om ze op te zoeken in Suriname…

De volgende dag moesten Marius en ik om 3 uur opstaan want om 7 uur vertrok het vliegtuig naar Aruba. Alles verliep prima tot we het vliegtuig gingen verlaten. Mijn laptop zat niet meer in de bagagebak boven mijn hoofd! Ik rende naar voren om te zien wie mijn laptop had meegenomen en vertelde aan het cabinepersoneel dat ik mijn laptopbag kwijt was. Ik was best in paniek want in die tas zaten ook alle opladers van de telefoons en camera’s + mijn usb sticks.
Gelukkig bleek na een stressvol kwartiertje dat de laptop toch nog in de cabine lag, de stewardess had hem in een andere bak gelegd…Ik voelde me echt zo’n stresskip maar was erg blij dat ik mijn leppie weer in mijn armen kon sluiten.
Goodbye Paramaribo, Aruba, here I come!

  • 05 Juni 2010 - 20:01

    Yoke:

    ach lieve Fokje
    ik kan me voorstellen dat het hele doem-scenario aan je voorbij trok daar in dat vliegtuig, die stuwardessen toch.
    Ik volg je graag in Aruba.
    groezels yoke

  • 06 Juni 2010 - 22:23

    Adjana:

    Hé stresskipje! Dat was even schrikken, gelukkig is het allemaal goed gekomen. Je moet er niet aan denken dat leppie écht weg was. Volgens mij ben je maar wat trots op je studenten. Leuk om te lezen.

    Kuzz (l)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Suriname, Aruba en Curacao

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2010

Oost, west, thuis best...

10 Juni 2010

De laatste dag op de Antillen

09 Juni 2010

Curacao

05 Juni 2010

Aruba

05 Juni 2010

Afscheid van Paramaribo
Fokje

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 135032

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Thailand, Laos en Cambodja

24 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Zuid Afrika

27 Februari 2012 - 13 Maart 2012

Curacao

10 December 2010 - 28 December 2010

Zuid Afrika

16 Oktober 2010 - 01 November 2010

Suriname

16 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Ladakh

27 Mei 2010 - 12 Juni 2010

Suriname, Aruba en Curacao

06 April 2010 - 19 April 2010

Zuid Afrika

11 December 2008 - 04 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: