The singing taxidriver - Reisverslag uit Bombay, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu The singing taxidriver - Reisverslag uit Bombay, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

The singing taxidriver

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Fokje

15 December 2008 | India, Bombay

Maandag.
Een reisdag, want vandaag verlaten we die godvergeten grote en drukke stad om naar Kerala te vliegen.
Om tien uur vertrekken we met dezelfde taxichauffeur die we eerder hadden, maar die ons nu ook weer af probeert te zetten.Imiddels weten we namelijk van Delma hoe dat hier werkt met de meters en zijn we er achter dat we steeds in het ootje genomen worden.Nou ja, het gaat dan maar om een enkele euri hoor !
Op deze dag lijkt Mumbai wel helemaal vol te zitten met auto’s en we doen er dan ook uren over voor we op her vliegveld zijn. Maar gelukkig nog wel op tijd.
Dan gaat het allemaal reuze soepeltjes. Vliegen is voor ons nu een makkie!!
In het vliegtuig hadden we een vegetarische maaltijd zonder spices besteld. Nou die was dan ook spiceless, zeg maar smakeloos. Niet te vreten..
Kerala ziet er van bovenaf al heel anders uit dan Mumbai, veel groener. Op het vliegveld eerst maar eens het hotel gebeld of de resevering wel doorgekomen was. Dat was hij niet, maar we konden toch terecht. Gelukkig.
Dachten we dat we er zo zouden zijn, was het nog eens anderhalf uur met de taxi… Nou ja,…
Maar wat gebeurde, was er een of andere conferentie, een soort feest waardoor er miljoenen mensen ( meest mannen) met miljoenen bussen naar Kochi gekomen waren zodat de boel hopeloos vast zat. Overal liepen mannen in een soort luiers, en vlaggen en bussen vol luiddruchtige en waarschijnlijk dronken Indiers. We hadden veel bekijks.
Uit verveling gingen we wat zingen en onze chauffeur zong daarna heel zuiver prachtige Indiase liederen. Het was een schitterende afleiding.
Na zo’n 3 uur waren we eindelijk in Fort-Kochin, het was al bijna donker geworden. Dat is het hier al rond 6.30 uur.
Het hotel is erg naar ons zin en het is hier landelijk en lijkt gezellig. Benieuwd hoe het er morgen bij daglicht uit ziet.

• 15 December 2008 - 15:49

Adrienne:

Ik zit hier de RET methode voor te bereiden, stel je mijn irrationele gedachten voor wanneer ik jullie bericht lees.

Geniet ze daar!

• 15 December 2008 - 15:54

Els:

Nooit vegetarisch worden :-)geniet ze daar....leuk die verhalen te lezen.....liefs uit Leeuwarden

• 15 December 2008 - 17:04

Sahal:

Hey Fokje & Jolanda...

Nice to read about your experiences... i try to understand most of it by translating it in Google...

M really touched u went to the slum... and met our kids... And I'm jealous u saw my family :( but am happy that you guys are having fun. ARE YOU???

hugs and Dikke KUS

• 15 December 2008 - 18:39

Yoke:

Zó zingen met taxichauffers dat lijkt me prachtig...
    ik hou het superkort want volgens mij ben ik nu aan de beurt met de buikgriep.
    ik ga plat
    doei

• 15 December 2008 - 19:38

Jolanda Kroes:

Mannen te over in jullie vrouwenwereld. En dan ook nog in luiers, riep dat nog enige verzorgingsdrang op? De luier is een goede draagzak voor alles wat ze kwijt moeten als ze volop gedronken hebben.

Wij blijven motiveren en jullie heerlijk genieten

• 16 December 2008 - 14:19

Mia:

Hallo, Wat geweldig dat jullie dit allemaal samen kunnen beleven, en ook maar gelukkig dat je samen bent, alleen zou toch wel wat hachelijker worden in zo'n land met andere gewoontes.
    Het is een avontuurlijke huwelijksreis wie zou dat niet willen. tot de volgende keer.

• 16 December 2008 - 14:56

Anneke:

Hello lieve Fokje en Jolanda,
    Fantastisch om jullie avontuur zo te kunnen volgen in woord en beeld. Blij dat jullie niet meer in het vreselijke Mumbai zitten.

Groetjes vanuit een grijs en mistig en waterkoud Groningen.

• 16 December 2008 - 19:37

Tante Leen :

hallo meiden

Watgeniet ik van jullie uitgebreid verslag
    van jullie huwelijks reis
    Vooral nu Arie in het
    ziekenhuis ligt.
    Hij knapt gelukkig al wat op.
    Heel erg bedankt hoor !!Blijf genieten!!!