Merry Christmas from Goa! - Reisverslag uit New Delhi, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Merry Christmas from Goa! - Reisverslag uit New Delhi, India van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Merry Christmas from Goa!

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Fokje

24 December 2008 | India, New Delhi

Maandag.
Het heerlijke europees smakende eten van onze gastheer, laat op de avond, viel uiteindelijk niet zo goed, dus Jolanda lag de halve nacht misselijk wakker.En we moesten de volgende morgen verder op reis ! Balen dus en maar geen ontbijt en veel naar de wc.
We vertrokken dus ook wat later met onze Simon richting Kochin, na roerend afscheid te hebben genomen van de schattige oude mensen die steeds kleedjes onder onze voeten legden in de tuin en ons al iets aangaven voor we er maar aan dachten.
Omdat het toch nog vrij vroeg was bedacht Simon dat een bezoek aan een vogelreservaat nog wel leuk zou zijn. Nou, dat was het dus niet, al was de afsnijroute er naar toe prachtig door de rubberplantages. Het reservaat bleek alleen excursies te geven s'morgens vroeg en later in de middag.Om iets te verdienen nam een vrouw ons toch mee een " eindje" het bos in. Resultaat : we zagen geen enkele vogel ( zij wel ) en werden doodmoe en warm.
Goed, om een uur of 4 waren we in Kochin waar we met een misselijke Jol nog tot 11 uur vol te maken hadden. Drukte,drukte . We kochten een Harry potter voor fokje om te lezen en verbeidden onze tijd.
Eindelijk 10 uur en bij de trein. Toen bleek dat we inplaats van twee lage bedden zoals beloofd een super hoog bed en een aan de andere kant hadden gekregen. Heel wat gedoe dus want we hadden niet veel zin om tussen een hele Indiaase familie te zitten. Nou ja, het lukte uiteindelijk om te wisselen en daar gingen we. Met ieder twee slaappillen in natuurlijk.
Het viel uiteindelijk wel mee: we sliepen behoorlijk. Alleen duurde de reis i.p.v. 14 uur wel 18 uur en dat is lang hoor!!!
Uitgeput bereikten we Thivim waar we als een haas ineens uit moesten stappen( Jolanda lag bovenop nog even te pitten ). Wat een schrik.
In Goa aangekomen na een akelig ritje in een veel te volle Riksha waren we allebei aan het eind van ons latijn en wilden eigenlijk maar 1 ding; naar huis! Dag helpt een warme douche en gelukkig was daar Aleida met wie we even zijn gaan eten. Helaas ging Fokje toen voor de bijl; misselijk...Snel naar de kamer waar het toilet een welkome ontvanger was van allerlei ellende.
Toch hebben we redelijk geslapen; zijn vanmiddag naar de Fleamarket geweest wat een paradijs is voor shop-aholics en een megaspoedcursus in hoe leer ik nee zeggen tegen smekende vrouwen en kinderen. We hebben leuke spulletjes gekocht voor Ann's galanterietje en heel veel gezien aan kleuren, mooie spullen, opgetooide paarden, bijzonder uitgedoste mensen etc...Helaas lukt het niet om de foto's nu te plaatsen, die komen nog!
Daarna afkoelen op het strand en in de zee; heerlijk! Fokje werd onmiddelijk herkend door de naillady van twee jaar terug die ons allebei om de hals vloog en de foto die toen was gemaakt graag in ontvangst nam.
Nu gaan we bij Aleida eten, daarna naar de nachtmis met Nana en Aleida en morgen vieren we Kerst met een lunch bij Nana en verder...?
Lieve mensen; we wensen jullie vanuit een warm Goa hele fijne kerstdagen en zijn in gedachten bij jullie. Nu even een dagje terug zijn in Nederland zou wel heerlijk zijn, gelukkig hebben we het samen hier ook heel erg fijn.
Liefs,
Jolanda en Louwina (fokje)

• 24 December 2008 - 13:57

Géa Boiten:

Lieve meiden,

Ik wil jullie heerlijke kerstdagen wensen, ook al lijkt mij dat vervreemdend in een warm land i.p.v.in ons koude nederland waar ze al praten over schaatsen.Wie weet is het een prachtige ervaring.
    Beterschap van de misselijkheid en blijf genieten !

• 24 December 2008 - 14:36

Ineke Vos:

Lieve meiden
    Ook een heel gelukkig kerstfeest toegewenst,in dat prachtige warme land.
    Hopelijk zijn jullie ingewanden weer wat tot rust gekomen. Wij vieren straks kerst in de Dominicus in Amsterdam.
    Lieve groet ineke

• 24 December 2008 - 19:29

Klaas&Els:

Lieve Alletwee,

Hele fijn dagen daar :-)
    Hier gaan we de kou in..Jo hoop dat de misselijk weg is...zal wel.Wij zijn in gedachten ook bij jullie.Wij maken ons op voor de kerstnachtdienst:-)Veel liefs van ons uit Leeuwarden...de 11 steden stad.

• 24 December 2008 - 21:00

Anneke:

Lieve Fokje en Jolanda,

Merry Christmas from Zwanenburg!

Hier is het nog kerstavond en we zijn net met de hele familie naar de kerk geweest, waar Bettys koor optrad.

Jullie zijn ook in mijn gedachten en ik wens jullie een hele fijne kerst toe in Goa!

liefs,
    Anneke

• 25 December 2008 - 15:57

Dinie:

goede kerstdagen gewenst!
    wij vieren het iets anders dan jullie!
    groetjes dinie.

• 25 December 2008 - 18:50

Jillis:

Ola,

Wat een verhaal opnieuw.
    Toch een heel fijne en vooral 'warme' kerst gewenst.

liefs

• 26 December 2008 - 06:25

Aleida:

Lieve F & J.
    Dank voor het delen van een kerstgevoel.
    Nana had fantastisch haar best gedaan om ons met heel gerechtjes en haar onnovolgbare glimlach een welkom gevoel te geven.
    See U.

• 26 December 2008 - 10:54

Folkert & Yvette:

Merry Christmas vanuit het verre noorden.
    kisses