Cooking class - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Cooking class - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Cooking class

Blijf op de hoogte en volg Fokje

25 Juli 2016 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren aan het eind van de middag nog even een klein loopje naar de tempel tegenover ons guesthouse en de rivier daarachter. Met een biertje ( wat je bij de 7/11 pas na 5 uur kunt kopen# slot op de kast) Om goede
zegen te krijgen koop je daar duiven in een kooitje, vissen, schilpadden, kikkers in een emmertje om ze vervolgens los te laten bij/in de rivier. Daarvoor zijn ze natuurlijk eerst gevangen......
De nightbazaar die elke avond open is is een enorme overdekte markt met lichgjes, duizende standjes, eettentjes met lifemuziek. Je kunt er de wereld kopen.

Maandag
Na een warme nacht en geworstel met de airco ( aan/uit) vertrokken we om 8.30 uur met een van de half open rode bussen. Aan de buitenkant zien ze er een beetje uit als brandweerautoos en als je op de harde bankjes zit voel je een soort boef.
Het was een heel eind rijden. Eerst naar een marktje waar we uitleg kregen over alle kruiden en te gebruiken ingredienten en waar we moesten kiezen welk gerecht we wilden maken. Daarna de stad uit naar de cookingscool. Die lag prachtig. Een moderne open ruimte met uitzicht over de rijstvelden en de bergen en voor iedereen een eigen kookeenheid. Het leek masterchef wel.
Naast wat algemene uitleg en een paar gerechten voor iedereen kregen we voor elk eigen gerecht een kommetje met alle benodigde spullen en uitleg en hulp om het te maken.Eerst een soort soep, daarna een curry, een stirrfry, sticky rice met mango. Het waren geloof ik 4 gerechten die we na afloop aan tafel gezellig op gingen eten. Fijn dat we maar een kleine (6) groep hadden.
Wat over was mochten we meenemen evenals een boekje met de recepten.
Dat wordt dus een Thaise Gastentafel.
Van het regenseizoen is hier niet veel te merken. De zon schijn de meeste tijd en het is behoorlijk warm. Lekker zweten dus.

• 25 Juli 2016 - 23:17

Adjana :

Ik kan jullie gewoon niet bijhouden, wat een leuke avonturen! Fijn dat jullie zo genieten. Liefs xxx