Met mooie nagels de berg op - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Fokje Veen - WaarBenJij.nu Met mooie nagels de berg op - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Fokje Veen - WaarBenJij.nu

Met mooie nagels de berg op

28 Juli 2016 | Thailand, Chang Klan

Woensdag
Na de drukke dag van gisteren gaan we vandaag op ons gemak met de tuk-tuk naar het straatje waar we met de cookingclass groenten kochten en we een pedicure zagen. Onze voeten kunnen wel een opknapbeurt gebruiken na al dat lopen.
We worden hartelijk begroet en liggen al gauw gestrekt op heerlijke stoelen en vervolgens wordt er uren aan ons gefrummeld. Daarna nog een voetmassage vooral voor Fokje,s opgezwollen benen.
De meisjes vertelden ons dat ze van 10 - 10 uur werken en soms maar 100BHT per dag verdienen. Gemiddeld 500, maar dat is nog maar 12,50 Euro.
We hebben ze dus maar een flinke fooi gegeven en kregen zowaar een omhelzing, wat wel bijzonder is voor Thaien.
Na deze treet even iets eten aan het stalletje om de hoek en toen...?
Een grote attractie hier is de Doi Suhep, een grote tempel op de hoogste berg in de omgeving. Die moet je gezien hebben !
Dus maar een rodebus gecharterd die ons er bracht tezamen met vele, vele andere toeristen.
Niet echt ons ding dus, maar het uitzicht was prachtig.
Op de terugweg is het dan vreselijk druk met verkeer, maar gelukkig wilde hij ons bij ons guesthouse afzetten waar we onder de douche doken, het facebook checkten en ons weer naar de nightbazaar begaven om er te eten. Het is heerlijk dat je overal in Thailand lekker en niet pittig kunt eten. Door de cookingclass weten we al een beetje wat wat is. Ook fijn dat er overal behoorlijke wc,s zijn...
Ondertussen zijn we al druk met bekijken wat we vrijdag zullen gaan doen...